Πρώτες ΑΙ κάμερες σε Συγγρού και Πανεπιστημίου –  Ο χάρτης με τα έξι σημεία στην Αθήνα

Έρχονται κάμερες "έξυπνες" στην Αθήνα: Όλες οι τοποθεσίες

Αθήνα
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Έξι υπερσύγχρονες κάμερες με ενσωματωμένο AI chip αναμένεται να τοποθετηθούν στην Αττική μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός νέου ψηφιακού συστήματος οδικής ασφάλειας. Οι συγκεκριμένες κάμερες είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που περιλαμβάνει την έγκριση τοποθέτησης οκτώ καμερών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (οι δύο στη Θεσσαλονίκη).

Οι κάμερες αυτές θα καταγράφουν αυτόματα τους οδηγούς για παραβάσεις όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους, καθώς και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, όπου υπάρχει.

Στην Αττική, η Τροχαία έχει επιλέξει τα σημεία εγκατάστασης με βάση την επανειλημμένη παραβίαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), καθιστώντας τα σημεία άμεσης και αναγκαίας παρέμβασης.

Οι έξι τοποθεσίες στην Αττική είναι:

-Κάμερα Νο1: Στο φανάρι στο ύψος της πλατείας Συντάγματος, ακριβώς πριν από τη διασταύρωση των οδών Αμαλίας και Πανεπιστημίου (Βενιζέλου).

-Κάμερα Νο2: Στο φανάρι της Μεσογείων πριν από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Χαλανδρίου.

-Κάμερα Νο3: Στη λεωφόρο Ποσειδώνος (με κατεύθυνση προς Γλυφάδα), στη διακλάδωση με τη λεωφόρο Αλίμου.

-Κάμερα Νο4: Στη Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Αθήνα στο ύψος της Νέας Σμύρνης.

-Κάμερα Νο5: Στη Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Αθήνα στο ύψος της διακλάδωσης με τη λεωφόρο Χαροκόπου.

-Κάμερα Νο6: Στη Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Πειραιά στο ύψος της Σκρα.

Σε αυτή την πιλοτική φάση, οι κάμερες θα εντοπίζουν τις παραβάσεις, αλλά δεν θα βεβαιώνονται κλήσεις. Σκοπός είναι η τροφοδότηση και η "εκπαίδευση" του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης.

Στόχος είναι η σύνδεση των καμερών με την Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας (ΟΔΥΣΕΑΣ), η οποία θα επιβλέπει τις κάμερες και θα βεβαιώνει τις κλήσεις. Η ΟΔΥΣΕΑΣ θα λειτουργήσει επίσης ως παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας για παρεμβάσεις και ελέγχους.

Όλες οι κάμερες θα είναι διπλές, καταγράφοντας τόσο την μπροστινή όσο και την πίσω όψη των οχημάτων. Θα υπάρχει δυνατότητα εξακρίβωσης του οδηγού που έκανε την παράβαση, ώστε να αποφεύγονται αμφισβητήσεις. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, το λογισμικό ΑΙ θα αναγνωρίζει την παράβαση και θα φωτογραφίζει το αυτοκίνητο, αλλά η έκδοση κλήσης θα γίνεται από την Οδική Υπηρεσία Εποπτείας και Ασφάλειας. Ο οδηγός θα έχει το δικαίωμα υποβολής ένστασης, όπως προβλέπει ο νόμος.

Οι έξι κάμερες που θα τοποθετηθούν στην Αθήνα είναι οι πρώτες από τις συνολικά 388 που θα εγκατασταθούν σταδιακά από την Περιφέρεια Αττικής, με την έναρξη της τοποθέτησης να αναμένεται τον Δεκέμβριο. Το σχέδιο περιλαμβάνει την εγκατάσταση 2.000 σταθερών καμερών σε όλη τη χώρα για τον έλεγχο παραβάσεων όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η κατάληψη λωρίδας λεωφορείων και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, καθώς και 500 κινητών συστημάτων εντός λεωφορείων.