Οι πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για οδήγηση – Η θέση της Ελλάδας

Χώρες παγίδα: Πού είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση στην Ευρώπη;

Κόσμος
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025, η Σερβία αναδεικνύεται ως η πιο επικίνδυνη ευρωπαϊκή χώρα για οδήγηση, καταγράφοντας 78 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, η Νορβηγία αναδεικνύεται ως η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Τα στοιχεία αυτά, που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ETSC, αποκαλύπτουν ότι η Σερβία έχει πλέον τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ευρώπη για τους οδηγούς, προσπερνώντας τη Βουλγαρία, η οποία κατείχε αυτή τη θέση το 2024.

Η Ελλάδα και η Κροατία συμπληρώνουν την πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών με 64 και 62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κροατία έχει επιδείξει σημαντική βελτίωση στον τομέα αυτό, σε αντίθεση με την Ελλάδα, η οποία έχει ανέβει στην κατάταξη με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, σε σύγκριση με τους 60 θανάτους που είχε καταγράψει το 2023.

Άλλες χώρες που θεωρούνται επικίνδυνες για οδήγηση είναι η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο), η Ιταλία (51 θάνατοι ανά εκατομμύριο) και η Ισπανία (36 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

Εκτός από τη Νορβηγία, η οποία διατηρεί τη θέση της ως η ασφαλέστερη χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη, η Σουηδία ξεχωρίζει επίσης με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ η Μάλτα συμπληρώνει την πρώτη τριάδα των ασφαλέστερων χωρών με 21 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν πρότυπα οδικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, στοιχεία του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών αναφέρουν ότι στην Ελλάδα η υπερβολική ταχύτητα ήταν ένας εκτιμώμενος παράγοντας σε περίπου 18% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Η έκθεση τονίζει ότι η αυστηρότερη επιβολή των ορίων ταχύτητας μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων, καθώς μια αύξηση της ταχύτητας κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%.