Σοκαριστική λίστα: Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες χώρες στην Ευρώπη για οδήγηση!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025, η Σερβία αναδεικνύεται ως η πιο επικίνδυνη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση. Καταγράφηκαν 78 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα.
Αντίθετα, η Νορβηγία αναδεικνύεται ως η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ETSC για το 2025. Η Σερβία, με τα πρωτεία στους επικίνδυνους δρόμους, προσπέρασε τη Βουλγαρία, η οποία κατείχε αυτή τη θέση το 2024.
Η Ελλάδα και η Κροατία συμπληρώνουν την πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών, με 64 και 62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κροατία έχει επιδείξει σημαντική βελτίωση, ενώ η Ελλάδα ανέβηκε στην κατάταξη με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο, σε σύγκριση με τους 60 θανάτους που είχε καταγράψει το 2023.
Επιπλέον, στην κατηγορία των επικίνδυνων χωρών για οδήγηση συγκαταλέγονται η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο), η Ιταλία (51 θάνατοι ανά εκατομμύριο) και η Ισπανία (36 θάνατοι ανά εκατομμύριο).
Στον αντίποδα, μετά τη Νορβηγία, η Σουηδία αποτελεί μια ακόμη ασφαλή επιλογή με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ η Μάλτα συμπληρώνει την τριάδα των ασφαλέστερων χωρών με 21 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.
Επιπλέον, έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών αναφέρει ότι στην Ελλάδα, η υπερβολική ταχύτητα εκτιμάται ότι συνέβαλε στο 18% των θανάτων από τροχαία συμβάντα. Η ίδια έκθεση τονίζει ότι η αυστηρότερη επιβολή των ορίων ταχύτητας μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Προβλέπεται ότι η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%.