Ν.Ταχιάος: Απαντά γιατί έκλεισε το μετρό στη Θεσσαλονίκη- Ποιες άλλες πόλεις προχώρησαν αντίστοιχα σε διακοπή

Μετρό Θεσσαλονίκης: Γιατί «έκλεισε»; Η απάντηση Ταχιάου και παραδείγματα από Ευρώπη

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Με ανάρτησή του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος απαντά σε όσους εξέφρασαν αμφιβολίες σχετικά με την αναγκαιότητα του κλεισίματος του μετρό στη Θεσσαλονίκη για έναν μήνα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν δοκιμές ενόψει της λειτουργίας της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά.

Στην ανάρτησή του, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε σε ευρωπαϊκές πόλεις όπου επίσης χρειάστηκε να διακοπεί η λειτουργία του μετρό για δοκιμές ενόψει της προσθήκης νέας γραμμής. «Δεν έχει κλείσει πουθενά μετρό επειδή θα προστεθεί επέκταση, κάνουν δοκιμές που δεν είχαν κάνει πριν τη λειτουργία της βασικής γραμμής Ορίστε, λοιπόν», έγραψε, παραθέτοντας τα εξής παραδείγματα:

ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ:
Ο Henrik Plougmann Olsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Metroselskabet, σε ανακοίνωση προς τον Τύπο στις 13 Δεκεμβρίου 2019, ανέφερε: «Πολλοί άνθρωποι έχουν αγκαλιάσει πολύ γρήγορα τη γραμμή M3 και έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας πολλών. Αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα και γνωρίζω ότι θα απογοητεύσουμε αρκετό κόσμο, όταν θα χρειαστεί να διακόψουμε πλήρως τη λειτουργία της γραμμής M3 για δύο εβδομάδες τον Ιανουάριο, προκειμένου να δοκιμάσουμε τη νέα γραμμή μετρό προς Nordhavn, τη γραμμή M4».

Για τις δοκιμές της σύνδεσης M3 με την επέκταση M4 προς το Nordhavn, η επιβατική λειτουργία της γραμμής M3 διεκόπη για 15 ημέρες, από την Κυριακή 12 Ιανουαρίου μέχρι την Κυριακή 26 Ιανουαρίου του 2020.

ΜΙΛΑΝΟ:
Ο Amerigo Del Buono, Διευθυντής λειτουργιών της ATM και Διευθύνων Σύμβουλος της M4, δήλωσε στην Corriere Della Sera στις 14 Φεβρουαρίου 2024: «… Σήμερα τρέχουμε 14 τρένα και πρέπει να δοκιμάσουμε και τα 47 τρένα του στόλου σε ολόκληρη τη γραμμή. Για να πραγματοποιηθούν αυτές οι εργασίες με ασφάλεια, η γραμμή πρέπει να κλείσει επειδή οι δοκιμές απαιτούν ολόκληρη τη δομή και τα συστήματα…».

Στην αυτόματη γραμμή M4 στο Μιλάνο, επιλέχθηκε μια διαφορετική προσέγγιση. Συγκεκριμένα, η γραμμή έκλεινε διαλειμματικά για μερικές ημέρες κάθε φορά από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο του 2024, με αποτέλεσμα να χαθούν συνολικά 30 ημέρες επιβατικής λειτουργίας κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος. Η μισή γραμμή είχε ανοίξει νωρίτερα με το 1/3 των προβλεπόμενων συρμών σε κυκλοφορία και, κατά τη διάρκεια των δοκιμών, κάθε φορά που η γραμμή άνοιγε μετά από τις επιμέρους προσωρινές διακοπές, αυξανόταν σταδιακά το επίπεδο εξυπηρέτησης προσθέτοντας νέα τρένα.

Αναφορικά με την Θεσσαλονίκη, ο κ. Ταχιάος υποστήριξε ότι κάθε επέκταση αυτόματου δικτύου απαιτεί διαφορετική στρατηγική. Στην περίπτωση της Καλαμαριάς, οι παράμετροι που επέβαλαν την επιλογή της διακοπής σε δύο φάσεις, με μέγιστη διάρκεια καθεμιάς ενός μηνός, είναι:
* Νέος κλάδος που προστίθεται στην βασική γραμμή (δηλαδή όχι γραμμική επέκταση).
* Διαφορετικές συμβάσεις (6 στην περίπτωση της Καλαμαριάς).
* Διαφορετικά συστήματα.
* 15 νέοι (αναβαθμισμένοι σε σχέση με τους πρώτους 18) συρμοί, οι 6 από τους οποίους πρέπει να έχουν (για λόγους αποπληρωμής από το #ΕΣΠΑ) παραληφθεί και τεθεί σε λειτουργία μέχρι 31/12/25.
* Υποχρέωση εκ νέου πιστοποίησης όλου του δικτύου.

Ολοκληρώνοντας την ανάρτησή του, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως η φωτογραφία από τις οθόνες του Κέντρου Ελέγχου «μιλάει μόνη της» σχετικά με το τι δοκιμάζεται.