Fraport Greece: Με ρεκόρ επιβατικής κίνησης 37 εκατ. ταξιδιωτών θα κλείσει το 2025

Εκρηκτική άνοδος στα περιφερειακά αεροδρόμια: Νέο ρεκόρ επιβατών το 2025!

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Θεαματική αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένεται το 2025 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως τονίστηκε σε πρόσφατη εκδήλωση στην Αθήνα.

Η εταιρεία εκτιμά ότι το έτος θα κλείσει με 37 εκατομμύρια επιβάτες. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή ανάπτυξης, Γιώργο Βήλο, στο δεκάμηνο του έτους διακινήθηκαν ήδη 35,2 εκατομμύρια επιβάτες, περίπου ένα εκατομμύριο περισσότεροι από πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο 2,7% σε σύγκριση με το 2024.

Από το 2016 – την τελευταία χρονιά πριν την παραχώρηση των αεροδρομίων – έως σήμερα, η συνολική επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά 45%. Αυτή η αύξηση αντανακλά τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού, αλλά και τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν αναβαθμίσει τα αεροδρόμια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Alexander Zinell, δήλωσε ότι «η σταθερή ανοδική πορεία των αεροδρομίων αποδεικνύει τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και τη σημασία των επενδύσεων στις υποδομές».

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η αύξηση οφείλεται κυρίως στη διεθνή επιβατική κίνηση, όπου σημειώθηκε αύξηση 3,5%. Η κίνηση εσωτερικού παρέμεινε στάσιμη, κυρίως λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη.

«Αν δεν είχαμε το φαινόμενο της Σαντορίνης, θα καταλήγαμε με 37,5 εκατ. επιβάτες. Αυτό θα σήμαινε συνολική αύξηση 4-4,1% συγκριτικά με πέρυσι», ανέφερε ο κ. Βήλος, τονίζοντας ότι το 81% των επιβατών που εξυπηρετούνται από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια προέρχονται από το εξωτερικό.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η κορυφαία αγορά, ακολουθούμενο από τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία, παρότι υπήρξε μείωση στους επιβάτες από τη Σουηδία. Σημαντική άνοδο σημειώνουν και οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ, οι οποίοι βρίσκονται πλέον στην 8η θέση με μερίδιο 2,7% ως προς την προέλευση των επισκεπτών, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια και τροφοδοτικό ρόλο έχει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

«Δεν πρόκειται για παροδικό φαινόμενο, αλλά για αγορά που χτίζουμε σταθερά», υπογράμμισε ο κ. Βήλος, αναφέροντας ότι μόνο στα Χανιά οι Αμερικανοί επισκέπτες αυξήθηκαν φέτος κατά 75%. Συνολικά, το 75,7% των ταξιδιωτών προέρχεται από την Ευρώπη. Ωστόσο, όπως είπε, κεντρικός στόχος παραμένει η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν σε όλο το έτος. «Συνεργαζόμαστε με 89 αεροπορικές εταιρείες και στα 14 αεροδρόμια, συνδεόμαστε με 40 χώρες και 886 προορισμούς. Το 2025 είχαμε 48 νέα δρομολόγια». Οι πρώτες αεροπορικές εταιρείες σε μερίδιο, σε αυτά τα αεροδρόμια, είναι η Ryanair (17%) και η Aegean (16%), ενώ ακολουθούν η Easyjet (9%), η TUI (8%) και η Jet2 (6%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport Greece, οι 12 στους 14 προορισμούς που διαχειρίζεται έχουν θετικό πρόσημο σε σύγκριση με την ίδια περσινή περίοδο. Οι μόνες εξαιρέσεις είναι η Σαντορίνη και η Μύκονος.

Η Σαντορίνη αναμένεται να κλείσει με πτώση περίπου 15%, λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στις αρχές του έτους που αποθάρρυνε πολλούς επισκέπτες, ενώ η Μύκονος καταγράφει τρίτο συνεχόμενο έτος κάμψης, με συνολική μείωση 6,5%. Ωστόσο, όπως εξήγησε ο Γιώργος Βήλος, πρόκειται κυρίως για μια «διορθωτική» τάση μετά από μια μακρά περίοδο υπερ-ανάπτυξης, δεδομένου ότι η Μύκονος είχε καταγράψει «καλπάζουσα» ανοδική κίνηση τα προηγούμενα χρόνια.

Αντίθετα, μικρότεροι προορισμοί όπως το Άκτιο, η Σκιάθος και η Μυτιλήνη παρουσιάζουν ισχυρές επιδόσεις, ακολουθώντας την διεθνή τάση των ταξιδιωτών για πιο ήσυχους και λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς.

Η εταιρεία προχωρά σε νέο επενδυτικό κύκλο ύψους 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας και τη βελτίωση των υπηρεσιών στα αεροδρόμια. Μέχρι σήμερα, έχουν επενδυθεί συνολικά πάνω από 2 δισεκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκ των οποίων περίπου 500 εκατομμύρια αφορούσαν τις αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις. Η εταιρεία δαπανά επιπλέον 50 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για συντήρηση και επιμέρους αναβαθμίσεις, ενώ στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα έργα των αεροδιαδρόμων που υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» αποτελεί το νέο «στοίχημα» για τη Fraport. Η παραχώρηση – διάρκειας 40 ετών – θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο και υλοποιείται σε συνεργασία με εταιρείες των ομίλων Κοπελούζου και Κωνσταντακόπουλου. Ο σχεδιασμός προβλέπει νέο τερματικό σταθμό 9.000 τ.μ. (έναντι 3.000 τ.μ. σήμερα) και αναμένεται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2028. Παράλληλα, θα υλοποιηθούν άμεσες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του αεροδρομίου, ενώ το υφιστάμενο terminal θα αξιοποιηθεί για άλλες χρήσεις. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα ξεπεράσει τα 75 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση των έργων, ο αερολιμένας θα μπορεί έως το 2030 να διπλασιάσει την κίνησή του, φτάνοντας σχεδόν τους 700.000 επιβάτες, από περίπου 380.000 σήμερα.