Σε τροχιά αναβάθμισης το μετρό της Αθήνας – Αλλάζουν οι ράγες μετά από 25 χρόνια

Αλλάζει όψη το μετρό της Αθήνας: Έργα αναβάθμισης μετά από 25 χρόνια!

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Το μετρό της Αθήνας εισέρχεται σε μια νέα εποχή, έπειτα από 25 χρόνια λειτουργίας, με εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης στις γραμμές 2 και 3.

Το έργο, που περιλαμβάνει την αντικατάσταση σιδηροτροχιών σε 32 χιλιόμετρα του δικτύου, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026. Κάμερα του ΕΡΤnews κατέγραψε τις νυχτερινές εργασίες.

Μετά τις 21:40, οι σταθμοί Δάφνης, Νέου Κόσμου και Αγίου Ιωάννη κλείνουν τις πύλες τους 2,5 ώρες νωρίτερα από το συνηθισμένο. Ομάδες τεχνικών καταδύονται στις σήραγγες, όπου αναλαμβάνουν δράση για να ανανεώσουν το δίκτυο.

Τριάντα μέτρα κάτω από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στον σταθμό της Δάφνης, οι τεχνικοί χρησιμοποιούν τροχούς για να κόψουν τις παλιές σιδηροτροχιές. Με τη βοήθεια γερανοφόρου οχήματος, τις απομακρύνουν και τοποθετούν τις καινούργιες. Κάθε τμήμα σιδηροτροχιάς έχει μήκος 18 μέτρων και ζυγίζει πάνω από έναν τόνο.

Ένα ειδικό μηχάνημα σταθεροποιεί κάθε νέο τμήμα σιδηροτροχιάς, βιδώνοντάς το στη θέση του. Στη συνέχεια, οι τεχνικοί προχωρούν σε συγκόλληση στους αρμούς μεταξύ των μεταλλικών τμημάτων.

Χρησιμοποιώντας φωτιά, θερμαίνουν τα κομμάτια των νέων σιδηροτροχιών, λιώνοντας το μέταλλο και δημιουργώντας μια ενιαία σύνδεση.

Ο Χρήστος Μαμαλουκάκης, Γενικός Διευθυντής Συντήρησης ΣΤΑ.ΣΥ., δήλωσε: «Στο σημείο που βρισκόμαστε γίνεται η σύνδεση μεταξύ της παλαιάς και της νέας τροχιάς. Η σύνδεση που βλέπετε είναι προσωρινή, μέχρι να γίνει οριστική σύνδεση με συγκόλληση».

«Η οριστική συγκόλληση θα γίνει μέσα σε λίγες ώρες, έτσι ώστε τις πρωινές ώρες να αποδοθεί το συγκεκριμένο τμήμα, όπως και όλο το δίκτυο, στην κυκλοφορία», πρόσθεσε.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε: «Μετά από 25 χρόνια έπρεπε να αλλάξουν οι σιδηροτροχιές, διότι η φθορά η φυσιολογική έχει φτάσει κοντά στα όρια ζωής της, και άρα λοιπόν, σε 32 χιλιόμετρα του δικτύου, μετά από 25 χρόνια αντικαθιστούμε όλες τις σιδηροτροχιές».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑ.ΣΥ., Θανάσης Κοτταράς, δήλωσε: «Η γραμμή αυτή φτιάχτηκε το 2000, και μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, είδατε και την κόπωση του υλικού, και τα σημεία που πρέπει να αντικαταστήσουμε τις σιδηροτροχιές».

Παράλληλα με την αντικατάσταση των σιδηροτροχιών, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί εγκαθιστούν οπτική ίνα για να εξοπλίσουν το δίκτυο του μετρό με τεχνολογία 5G.

Το έργο αντικατάστασης σιδηροτροχιών στις γραμμές 2 και 3 του μετρό έχει προϋπολογισμό 7,3 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026.