Τα ερωτήματα της τραγωδίας στην επισκευαστική βάση της ΣΤΑΣΥ

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρός εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ – Τι καταγγέλλουν συνάδελφοι

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Σοκ και θλίψη έχει προκαλέσει ο θάνατος του 58χρονου αρχιτεχνίτη τροχαίου υλικού στην επισκευαστική βάση της ΣΤΑΣΥ στον Πειραιά. Συνάδελφοί του καταγγέλλουν κενά ασφαλείας και έλλειψη οδηγιών, ενώ ερωτήματα για τις συνθήκες του δυστυχήματος θέτουν μέλη της ΣΤΑΣΥ και ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία.

Ο Παναγιώτης Κοντογιάννης, αυτόπτης μάρτυρας του τραγικού συμβάντος, περιέγραψε στην «Κ» ότι βρισκόταν σε εξέλιξη η μεταφορά εξαρτημάτων συρμών, μια εργασία που γίνεται περίπου μία φορά τον χρόνο. Σύμφωνα με τον ίδιο, μια ομάδα 3-4 εργαζομένων με γερανογέφυρα μετέφερε τα εξαρτήματα σε έναν λάκκο, όπου βρισκόταν ο 58χρονος για να καθοδηγήσει την τοποθέτησή τους. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, μια ντάνα εξαρτημάτων κατέρρευσε, καταπλακώνοντας τον άτυχο αρχιτεχνίτη.

Ο κ. Κοντογιάννης διερωτήθηκε για την ύπαρξη πρόσθετων μέτρων ασφαλείας, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Δεν υπάρχει οδηγία που να προβλέπει για παράδειγμα ότι πρέπει να κρατάμε μια συγκεκριμένη απόσταση από τις ντάνες που μεταφέρονται ή ότι δεν πρέπει να βρισκόμαστε μέσα στον λάκκο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας».

Σκληρή κριτική άσκησε ο Δημήτρης Γουρτής, μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Ηλεκτροδηγών και Εργαζομένων Κίνησης: «Μετέτρεψαν έναν χώρο εργασίας και συγκεκριμένα επισκευής των συρμών σε αποθηκευτικό χώρο. Δεν πληρούσε τα στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας για να είναι αποθηκευτικός χώρος». Ο ίδιος έθεσε ερωτήματα σχετικά με την τήρηση των μέτρων ασφαλείας και επεσήμανε ότι οι χώροι εργασίας στο αμαξοστάσιο του Πειραιά είναι ανεπαρκείς και ελλοχεύουν κινδύνους τραυματισμού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επανεκπαίδευσης του προσωπικού.

Ο Ανδρέας Στοϊμενίδης, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία, δήλωσε στην «Κ» ότι τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ είχαν εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια στον τομέα των επισκευών, της συντήρησης και της κυκλοφορίας των συρμών.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020, ένας 41χρονος εργαζόμενος είχε χάσει τη ζωή του σε δυστύχημα κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης, όταν ένα ειδικό μηχάνημα λείανσης γραμμών ξεκίνησε ανεξέλεγκτη πορεία. Ο κ. Στοϊμενίδης είχε καταγγείλει ολιγωρία στην πορεία των ερευνών για το συγκεκριμένο δυστύχημα, καθώς και καθυστέρηση στη σύνταξη διαδικασιών για την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών.

«Είναι ενδεικτικό πως σήμερα προτίθεται ακόμα ένα δυστύχημα στη μακρά φετινή λίστα των εργατικών δυστυχημάτων στη χώρα μας. Πριν ολοκληρωθεί η χρονιά μετράμε 190. Πρόκειται για σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι που είχαν καταγραφεί συνολικά 149», κατέληξε ο κ. Στοϊμενίδης.

Στον τόπο του δυστυχήματος έσπευσαν επιθεωρητές εργασίας, ενώ οι αυτόπτες μάρτυρες έχουν οδηγηθεί στην Αστυνομία για κατάθεση. Η ΣΤΑΣΥ εξέφρασε την οδύνη της για τον χαμό του εργαζομένου και ανακοίνωσε ότι διενεργεί έρευνα για τις συνθήκες του δυστυχήματος.