«Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι»: Αυθεντική μεταφορά, θεαματικές επιδόσεις

«Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι»: Ένα συγκλονιστικό ταξίδι στον χρόνο ξεκίνησε!

Ψυγαγωγία
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Η νέα σειρά μυθοπλασίας του Alpha, «Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι», έκανε χθες πρεμιέρα με διπλό επεισόδιο, μεταφέροντας στην μικρή οθόνη το ομώνυμο μπεστ σέλερ της Λένας Μαντά. Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα χωριό στους πρόποδες του Ολύμπου και επικεντρώνεται στη ζωή και τα μυστικά μιας οικογένειας, με φόντο ένα σπίτι που σιωπηλά παρακολουθεί τις χαρές και τις λύπες τους.

Το 1942, το σπίτι γίνεται μάρτυρας της καθημερινότητας, των μυστικών και των συγκρούσεων της οικογένειας του Γεράσιμου (Γιώργος Χρυσοστόμου) και της Θεοδώρας (Πέγκυ Τρικαλιώτη). Το ζευγάρι έχει αποκτήσει πέντε κόρες: τη Μελισσάνθη (Ιωάννα Παπαδοπούλου), την Ιουλία (Θάλεια Γιαννίκου), την Ασπασία (Μυρτώ Φαραζή), τη Μαγδαληνή (Βαλέρια Χότζα) και την Πολυξένη (Διώνη Αβρά), που μεγαλώνουν με την αγάπη και τη φροντίδα των γονέων τους και της γιαγιάς τους, ονειρευόμενες ένα μέλλον μακριά από το χωριό.

Η ήρεμη ζωή τους ανατρέπεται από ένα τραγικό γεγονός: ο Γεράσιμος πεθαίνει από γάγγραινα, αρνούμενος ιατρική βοήθεια, αφήνοντας πίσω τη Θεοδώρα και τα πέντε παιδιά. Στην φορτισμένη ατμόσφαιρα της κηδείας, η Θεοδώρα βρίσκει τη δύναμη να στηρίξει τις κόρες της, διαβεβαιώνοντάς τες ότι θα τα καταφέρουν και θα μείνουν ενωμένες.

Το 1958, η Μελισσάνθη (Αναστασία Παντούση) ζει στο Παρίσι με τον σύζυγό της, τον καπνοβιομήχανο Απόστολο Φατούρο (Αλέξανδρος Σταύρου), απολαμβάνοντας μια ζωή γεμάτη πλούτη και πολυτέλεια, ονειρευόμενη να γίνει μητέρα. Η Ιουλία (Νάνσυ Μπούκλη) είναι παντρεμένη και ζει στη Θεσσαλονίκη με τα πεθερικά της, εν αναμονή του δικού της σπιτιού. Η Ασπασία (Εβελυν Ασουάντ), μητέρα δύο κοριτσιών, ζει στην Καλαμάτα και κρύβει απωθημένα που απειλούν την ηρεμία της. Η Μαγδαληνή (Ασημένια Βουλιώτη) φεύγει για τον Πειραιά για να σπουδάσει, μένοντας με τη θεία της, Άννα (Μαριάννα Τουμασάτου), ενώ η επαναστάτρια Πολυξένη (Ευγενία Ξυγκόρου) δραπετεύει για να ακολουθήσει ένα μπουλούκι ηθοποιών, αναζητώντας μια καριέρα στην υποκριτική.

Οι πέντε αδελφές έχουν πλέον ανεξαρτητοποιηθεί και φαίνεται να έχουν βρει τον δρόμο τους. Ωστόσο, η μοίρα θα τις φέρει αντιμέτωπες με πολλές δοκιμασίες, αναγκάζοντάς τες να αναθεωρήσουν καταστάσεις, να αντιμετωπίσουν δύσκολες επιλογές και να επιστρέψουν στον τόπο τους.

Το σενάριο του Παναγιώτη Ιωσηφέλη, οι δυνατές ερμηνείες και η προσεγμένη αναβίωση της εποχής, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Αντώνη Αγγελόπουλου, καθιστούν τη σειρά ως μια από τις πιο υποσχόμενες της σεζόν. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής σε κάθε πλάνο, από τα κοστούμια και τη σκηνοθεσία μέχρι τη γλώσσα και τη μουσική επένδυση. Η φωτογραφία, με κάδρα που παραπέμπουν σε κινηματογραφική αφίσα, αποτυπώνει την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής.

Η επιλογή των ηθοποιών είναι εξαιρετική, με τις ερμηνείες να προσδίδουν βάθος στους χαρακτήρες. Η παράλληλη παρακολούθηση πολλών ιστοριών υπόσχεται μια ενδιαφέρουσα πλοκή. Η πρεμιέρα, αν και «βαριά» και με αργό ρυθμό, ανέδειξε την εντυπωσιακή ερμηνεία της Πέγκυς Τρικαλιώτη, η οποία με πειστικότητα εναλλάσσει τις εκφράσεις μιας πονεμένης χήρας και μιας γεμάτης αγωνία μητέρας. Στην πορεία του επεισοδίου, η ατμόσφαιρα χαλάρωσε, δίνοντας χώρο σε μια πιο ανάλαφρη διάθεση.

Η αφήγηση καθηλώνει από το πρώτο λεπτό, γεγονός που εξηγεί την άμεση ανταπόκριση του κοινού. Η πρεμιέρα σάρωσε σε τηλεθέαση, κατακτώντας την πρώτη θέση στους πίνακες τηλεθέασης το βράδυ της Δευτέρας, με ποσοστό 19,8% στο σύνολο και 20,5% στο δυναμικό κοινό 18-54. Περισσότεροι από 2.349.000 τηλεθεατές παρακολούθησαν την πρεμιέρα έστω και για ένα λεπτό. Εξαιρετικές επιδόσεις σημειώθηκαν και σε επιμέρους κοινά, αποδεικνύοντας τη διαχρονική απήχηση της συγκινητικής ιστορίας.

Με πλάνα που μαγεύουν και σασπένς που κρατά σε εγρήγορση, η σειρά αποδεικνύεται ένα από τα πιο δυνατά τηλεοπτικά γεγονότα της χρονιάς από τα πρώτα της επεισόδια.