Θεσσαλονίκη: Εκτινάσσεται η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο "Μακεδονία"!
Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» σημειώνει εντυπωσιακή ανάπτυξη, έχοντας εξυπηρετήσει πάνω από 6,8 εκατομμύρια επιβάτες τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, μια αύξηση της τάξεως του 7,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η πορεία αυτή δεν ήταν αυτονόητη για το αεροδρόμιο, το οποίο διαχειρίζεται η Fraport. Μετά την πανδημία, η επιστροφή στην κανονικότητα αποδείχθηκε πρόκληση, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε απώλειες σε σημαντικές αγορές, όπως η ρωσική. Ωστόσο, το αεροδρόμιο ανταποκρίθηκε δυναμικά, αναπληρώνοντας τα κενά μέσω της αναζήτησης νέων αγορών και της προσθήκης συνεχώς νέων δρομολογίων και προορισμών, καθιστώντας τη Θεσσαλονίκη έναν από τους σημαντικότερους αεροπορικούς κόμβους της Ελλάδας.
Παρά την αυξημένη ζήτηση, δεν υπάρχουν ακόμα απευθείας πτήσεις προς τη Βόρεια Αμερική, ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, σε πρόσφατη εκδήλωση, «δεν αρκεί τα αεροπλάνα να φτάνουν γεμάτα από την Αμερική, αλλά πρέπει και να φεύγουν γεμάτα, ώστε η σύνδεση να είναι βιώσιμη οικονομικά».
Σε ό,τι αφορά τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece συνολικά, το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά με την επιβατική κίνηση να φτάνει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ήδη, στο δεκάμηνο του έτους καταγράφεται αύξηση 2,7%, με τον αριθμό των επιβατών να ανέρχεται σε 35,2 εκατομμύρια, περίπου ένα εκατομμύριο περισσότερους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μέχρι το τέλος του 2025, ο συνολικός αριθμός αναμένεται να φτάσει τα 37 εκατομμύρια επιβάτες.
Από τους 14 προορισμούς του δικτύου, οι 12 καταγράφουν θετική πορεία, με εξαίρεση τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Στη Σαντορίνη, η κίνηση επηρεάστηκε από την έντονη σεισμική δραστηριότητα του Φεβρουαρίου, με την πτώση να εκτιμάται κοντά στο 15% για το σύνολο της χρονιάς. Μείωση παρουσιάζει και το αεροδρόμιο της Μυκόνου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με την πτώση ανά έτος να κυμαίνεται κοντά στο 2% και αθροιστικά στο 6%. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Βήλος, προηγήθηκε μια περίοδος εντυπωσιακής ανόδου, της τάξεως του 45%, μεταξύ 2019 και 2022. Από τις αρχές του 2026, στο δίκτυο της εταιρείας θα ενταχθεί και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο φέτος σημείωσε αύξηση 8,6%, με την επιβατική κίνηση να αγγίζει τις 480.000.
Από τον Απρίλιο του 2017, όταν η Fraport Greece ανέλαβε τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η χωρητικότητά τους έχει αυξηθεί κατά 45%, όσο περίπου και ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούνται σήμερα. «Όταν ξεκινήσαμε να τα διαχειριζόμαστε, η συνολική επιφάνεια των τερματικών σταθμών ήταν 200.000 τ.μ. και μετά την υλοποίηση του επενδυτικού μας προγράμματος αυξήθηκε σε 320.000 τ.μ. Εάν δεν είχαμε προχωρήσει στην επέκταση των εγκαταστάσεων, σήμερα τα αεροδρόμια δεν θα ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βήλος.
Ο εισερχόμενος τουρισμός αποτελεί τον κύριο μοχλό ανάπτυξης, με το 81% της κίνησης να προέρχεται από το εξωτερικό. Η Fraport έχει επιλέξει ένα ισορροπημένο μείγμα αεροπορικών εταιρειών, όπου οι χαμηλού κόστους αντιπροσωπεύουν το 39%, οι full services το 31% και οι tour operators το 30%. Το μερίδιο της Ryanair δεν ξεπερνά το 17%, ακολουθεί η Aegean με 16%, η easyJet με 9%, η TUI με 8% και η Jet2.com με 6%. Στην πρώτη θέση των σημαντικότερων αγορών βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο και ακολουθεί η Γερμανία, ενώ στην κορυφαία τριάδα βρίσκονται οι χώρες της Σκανδιναβίας.