Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ στην Αθήνα: Ξεκίνησε η αποξήλωση δικτύου
Για περισσότερο από μισό αιώνα, τα τρόλεϊ με το χαρακτηριστικό κίτρινο και μωβ χρώμα υπηρέτησαν τους Αθηναίους και έγιναν σύμβολο της πόλης.
Τον Νοέμβριο του 1953, τα πρώτα τρόλεϊ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας. Σήμερα, 73 χρόνια μετά, ένας κύκλος αρχίζει να κλείνει, καθώς η αποξήλωση των γραμμών ξεκίνησε την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από τον Πειραιά. Οι γραμμές 17 και 20 εξυπηρετούνται πλέον αποκλειστικά από ηλεκτρικά λεωφορεία.
Προς το παρόν, δεν μιλάμε για ολική κατάργηση των τρόλεϊ στην Αθήνα, καθώς ορισμένα δρομολόγια θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, το σχέδιο προβλέπει την κατάργηση περίπου του 70% του δικτύου των καλωδίων, μειώνοντας το από 143 χιλιόμετρα σε 44.
Ανακύπτει το ερώτημα τι θα γίνει με τα τρόλεϊ που εξυπηρετούσαν τις γραμμές που καταργούνται. Σύμφωνα με πηγές του iefimerida.gr, κάποια οχήματα έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους και θα αποσυρθούν. Τα υπόλοιπα, που έχουν ακόμη χρόνια ζωής, θα ενισχύσουν γραμμές, κυρίως σε μεγάλες λεωφόρους όπως η Συγγρού, όπου τα τρόλεϊ θα συνεχίσουν να κινούνται.
Το ξήλωμα των καλωδίων αφορά το 70% του δικτύου, μειώνοντας το από 143 χιλιόμετρα σε 44. Με αυτόν τον τρόπο, ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά «απελευθερώνεται» από το οπτικό φορτίο των εναέριων γραμμών.
Σημερινό δίκτυο: 143 χιλιόμετρα.
Τελικό δίκτυο: 44 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με μελέτη του ΟΑΣΑ, την οποία επικαλείται το Υπουργείο, το νέο σχέδιο προσφέρει σημαντικά οφέλη: εξοικονόμηση άνω του 50% στο λειτουργικό κόστος για κάθε αντικατάσταση τρόλεϊ με ηλεκτρικό λεωφορείο. Το κόστος αγοράς δύο νέων τρόλεϊ αντιστοιχεί πλέον σε αυτό τριών ηλεκτρικών λεωφορείων. Επιπλέον, υπολογίζεται εξοικονόμηση περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ από τις δαπάνες αντικατάστασης και συντήρησης του εναέριου δικτύου.