Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ στην Αθήνα: Ξεκίνησε η αποξήλωση
Για πάνω από μισό αιώνα, τα τρόλεϊ με το χαρακτηριστικό κίτρινο και μωβ χρώμα εξυπηρέτησαν τους κατοίκους της Αθήνας, συνδέοντας τις ζωές τους με την ιστορία της πόλης.
Ήταν Νοέμβριος του 1953 όταν τα πρώτα τρόλεϊ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας. Σήμερα, 73 χρόνια μετά, ένας κύκλος οδεύει προς το τέλος του, με την έναρξη της διαδικασίας αποξήλωσης των γραμμών την περασμένη Κυριακή (7/12) από τον Πειραιά. Ήδη, οι γραμμές 17 και 20 εξυπηρετούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικά λεωφορεία.
Προς το παρόν, δεν πρόκειται για ολική κατάργηση των τρόλεϊ, καθώς ορισμένα δρομολόγια θα συνεχίσουν να λειτουργούν. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το σχέδιο προβλέπει την κατάργηση περίπου του 70% του δικτύου των καλωδίων, μειώνοντας το μήκος του από 143 σε 44 χιλιόμετρα.
Ένα εύλογο ερώτημα είναι τι θα συμβεί με τα οχήματα που εξυπηρετούσαν τις γραμμές που αποσύρθηκαν. Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές στο iefimerida.gr, ορισμένα οχήματα έχουν συμπληρώσει τον κύκλο ζωής τους και θα αποσυρθούν. Τα εναπομείναντα, όμως, που έχουν ακόμα χρόνια λειτουργίας, αναμένεται να ενισχύσουν γραμμές με μεγάλες ευθείες, όπως η λεωφόρος Συγγρού, όπου τα τρόλεϊ θα συνεχίσουν να κινούνται κανονικά.
Η αποξήλωση των καλωδίων αφορά το 70% του δικτύου, αφήνοντας μόλις 44 χιλιόμετρα από τα συνολικά 143. Με αυτόν τον τρόπο, ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά «απελευθερώνεται» από το οπτικό φορτίο των εναέριων γραμμών.
Με βάση μελέτη του ΟΑΣΑ, την οποία επικαλείται το υπουργείο, το νέο σχέδιο προσφέρει σημαντικά οφέλη: εξοικονόμηση άνω του 50% στο λειτουργικό κόστος για κάθε αντικατάσταση τρόλεϊ με ηλεκτρικό λεωφορείο, ενώ το κόστος αγοράς δύο νέων τρόλεϊ αντιστοιχεί πλέον σε αυτό τριών ηλεκτρικών λεωφορείων. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι εξοικονομούνται περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ από τις δαπάνες αντικατάστασης και συντήρησης του εναέριου δικτύου.