«Τέλος εποχής»: Από σήμερα Δευτέρα οι γραμμές 17 και 20 των τρόλεϊ αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία

Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ: Ξεκίνησε η αποξήλωση, έρχονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία!

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Το χρονικό γυρίζει τον Νοέμβριο του 1953, όταν οι γραμμές του τραμ έδωσαν τη θέση τους στα πρώτα τρόλεϊ. Σήμερα, η τεχνολογική εξέλιξη φέρνει ξανά αλλαγές, με τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να αντικαθιστούν τα τρόλεϊ. Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε από την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά, με τα συνεργεία να κόβουν το πρώτο καλώδιο στις 10:30 το πρωί της Κυριακής, 7 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με το σχέδιο, πάνω από το 70% του δικτύου των καλωδίων καταργείται, ξεκινώντας από τον Πειραιά. Από τη Δευτέρα, οι γραμμές 17 και 20 θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά από ηλεκτρικά λεωφορεία. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε ότι "η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ για να μπορέσει να μετακινήσει εκατομμύρια πολίτες ανά τις δεκαετίες, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία".

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, δήλωσε ότι η αλλαγή "θα φέρει οικονομία στον πολίτη, θα φέρει οικονομία στο ελληνικό κράτος, θα φέρει έναν εκσυγχρονισμό, και θα φέρει και μία αισθητική αναβάθμιση της πόλης". Αντίθετη άποψη εκφράζει ο Γιώργος Γιολδάσης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ, ο οποίος επισημαίνει ότι "ένα ηλεκτρικό λεωφορείο σε οκτώ χρόνια μαξ, θα κοστίσει 100.000 το κάθε όχημα συν την αγορά του, για να αντικαταστήσεις τις μπαταρίες. Ένα τρόλεϊ θα το έχεις για 24 χρόνια χωρίς να κάνει οτιδήποτε".

Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, το κόστος ανά χιλιόμετρο για κάθε τρόλεϊ ανέρχεται σε 5,5 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιστοιχεί σε μόλις 2,5 ευρώ. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους πάνω από 50%, ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν 20.000.000 ευρώ από το κόστος συντήρησης και αντικατάστασης του δικτύου.

Ένα επιπλέον θετικό της αποξήλωσης των καλωδίων στον Πειραιά είναι ότι θα επιτρέψει στο τραμ να φτάνει στον τερματικό του σταθμό, ακριβώς έξω από το λιμάνι.