
Σούπερ μάρκετ: «Έκρηξη» πωλήσεων άνω των 9 δισ. – Τι αποκαλύπτει η έρευνα;
Η Circana κατέγραψε «έκρηξη» στον κύκλο εργασιών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε νέα της έρευνα.
Ειδικότερα, για το οκτάμηνο του 2025 (Ιανουάριος - Αύγουστος) ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ξεπέρασε τα 9 δισ. ευρώ (9,087 δισ.), σημειώνοντας αύξηση 6,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο οκτάμηνο του 2024.
Όπως τονίζεται στην έρευνα, αυτή η ανάπτυξη οφείλεται στην αύξηση της αξίας πωλήσεων, κυρίως στα τρόφιμα. Οι νησιωτικές και τουριστικές περιοχές έπαιξαν καταλυτικό ρόλο σε αυτά τα στατιστικά, λόγω της αυξανόμενης άφιξης τουριστών στη χώρα, καθώς η ζήτηση στην ενδοχώρα παρέμεινε σταθερή.
Σε μηνιαία βάση, σύμφωνα με την Circana, η μέση ανατίμηση στα προϊόντα διαμορφώθηκε στο 2,3% τον Ιανουάριο, στο 1,6% τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, στο 2,7% τον Απρίλιο, ενώ τον Μάιο καταγράφηκε οριακή αύξηση 0,2% και τον Ιούνιο 0,7%. Τον Ιούλιο ανέβηκε στο 1,3% και τον Αύγουστο στο 1,8%. Συνολικά, οι ανατιμήσεις στο οκτάμηνο εκτιμώνται στο 2,4%.
Βάσει των ισολογισμών των σούπερ μάρκετ, που έχουν δημοσιοποιηθεί μέχρι το 2022, διακρίνεται μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ακρίβειας.
Ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, σε πρόσφατη τηλεοπτική του εμφάνιση στο OPEN, αποκάλυψε ότι για το 2023, με βάση τους ισολογισμούς των αλυσίδων τροφίμων που αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 12 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι η αξία των προϊόντων ανήλθε στα 9 δισ. ευρώ, τα λειτουργικά έξοδα έφτασαν τα 2,8 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη των σούπερ μάρκετ ήταν μόλις 200 εκατ. ευρώ.
Οι επενδύσεις άγγιξαν τα 400 εκατ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι δεν διανεμήθηκε μέρισμα στους μετόχους, όπως ανέφερε ο κ. Πεταλάς.
Η τοποθέτηση του κ. Πεταλά έγινε μετά την επιβολή προστίμων ύψους 2,2 εκατ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ σε Σκλαβενίτη και Lidl.
Τα σούπερ μάρκετ, προσπαθώντας να αντικρούσουν την έντονη κριτική για τις υψηλές τιμές στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, τονίζουν ότι δεν ευθύνονται για τις ανατιμήσεις, αναδεικνύοντας το μικρό ποσοστό κέρδους που καταγράφουν στους ισολογισμούς τους.
Μετά την ανακοίνωση των προστίμων, τα Lidl και ο Σκλαβενίτης εξέδωσαν αυστηρές ανακοινώσεις, χαρακτηρίζοντας τα πρόστιμα άδικα και επισημαίνοντας ότι θα προσφύγουν στη διαιτησία.