Οι πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για οδήγηση – Η θέση της Ελλάδας

Σοκαριστική ευρωπαϊκή λίστα: Πού είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση;

Κόσμος
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025, η Σερβία αναδεικνύεται ως η πιο επικίνδυνη ευρωπαϊκή χώρα για οδήγηση. Το 2024, κατεγράφησαν 78 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Την Σερβία ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία, με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, η Νορβηγία αναδεικνύεται ως η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Αυτά τα στοιχεία, που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ETSC, αποκαλύπτουν ότι η Σερβία έχει πλέον τους πιο επικίνδυνους δρόμους για τους οδηγούς στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τη Βουλγαρία, η οποία κατείχε την πρώτη θέση το 2024.

Η Ελλάδα και η Κροατία συμπληρώνουν την πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών, με 64 και 62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κροατία έχει επιδείξει σημαντική βελτίωση σε αυτόν τον τομέα. Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει ανέβει στην κατάταξη, καταγράφοντας 64 θανάτους ανά εκατομμύριο, σε σύγκριση με τους 60 θανάτους που είχε καταγράψει το 2023.

Στις επίσης επικίνδυνες χώρες για οδήγηση συγκαταλέγονται η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο), η Ιταλία (51 θάνατοι ανά εκατομμύριο) και η Ισπανία (36 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

Εκτός από τη Νορβηγία, η οποία διατηρεί τη θέση της ως η ασφαλέστερη χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη με μόλις 16 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ασφαλής χώρα είναι και η Σουηδία, με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Την πρώτη τριάδα με τις ασφαλέστερες χώρες συμπληρώνει η Μάλτα, με 21 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.

Αυτά τα δεδομένα συνάδουν με έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών, η οποία αναφέρει ότι στην Ελλάδα η υπερβολική ταχύτητα ήταν εκτιμώμενος παράγοντας σε περίπου 18% των θανάτων από τροχαία συμβάντα. Η ίδια έκθεση τονίζει ότι η αυστηρή επιβολή των ορίων ταχύτητας, μέσω ελέγχων ή καμερών, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Επιπλέον, προβλέπεται ότι η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%.