Ετσι έγινε το Ριφιφί του αιώνα

«Ριφιφί»: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη σειρά που καθηλώνει

Ψυγαγωγία
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Ένα κίτρινο τάπερ με καπάκι που θυμίζει παιδικά χρόνια, δισκέτες ξεχασμένες από την εποχή του Μιλένιουμ, μια μελόντικα και ημερολόγια τοίχου μιας άλλης εποχής. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα αντικείμενα που χρησιμοποιήθηκαν στη νέα σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια και της Cosmote TV, «Ριφιφί», σήματα κατατεθέν των ’90s, που ξυπνούν μνήμες σε πολλούς.

Η συγκέντρωση αυτών των αντικειμένων δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Η ομάδα του σκηνογραφικού χρειάστηκε να ψάξει σε παλαιοπωλεία και να επιστρατεύσει ακόμα και συγγενείς για να βρει τα κατάλληλα props.

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ομολόγησε ότι «εάν είχα φανταστεί τις δυσκολίες που έχει αυτή η σειρά, δεν θα την έκανα». Εξήγησε πως είναι πολύ πιο δύσκολο να αναπαραστήσεις την Αθήνα του 1992, από ό,τι την Ελλάδα του 1800 ή του 1900, καθώς «όλοι έχουμε μνήμες από εκείνη την Αθήνα, όταν φανάρια, πεζοδρόμια, λεωφορεία, αυτοκίνητα ήταν αλλιώς». Παρά τις δυσκολίες, η σειρά έγινε πραγματικότητα, χάρη στο πείσμα και την σκληρή δουλειά του ίδιου και της ομάδας του.

Τα γυρίσματα της σειράς ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2025 και ολοκληρώθηκαν στις αρχές Μαρτίου, έπειτα από τρεις μήνες προετοιμασίας. Χρησιμοποιήθηκαν περίπου είκοσι χώροι, μεταξύ των οποίων σπίτια, γραφείο τελετών, λούνα παρκ, γραφεία ΕΥΔΑΠ και Αστυνομίας, το Ειρηνοδικείο και ένα παλιό κτίριο του ΟΤΕ στην Καλλιθέα, που μετατράπηκε σε μάντρα των διαρρηκτών.

Το πιο εντυπωσιακό, όμως, ήταν η αναπαράσταση της οδού Καλλιρρόης, όπως ήταν 33 χρόνια πριν. Εκεί, τον Δεκέμβριο του 1992, άγνωστοι δράστες λήστεψαν το υποκατάστημα της Τράπεζας Εργασίας, αφαιρώντας περίπου πέντε δισεκατομμύρια δραχμές από 301 θυρίδες. Αυτή η ληστεία ενέπνευσε το σενάριο της σειράς, που υπογράφουν ο Βασίλης Ρίσβας και η Δήμητρα Σακαλή.

Ο production designer, Μιχάλης Σαμιώτης, ανέφερε πως το στοίχημα ήταν να βρεθεί μια πολυσύχναστη περιοχή με διπλή λωρίδα αυτοκινήτων απέναντι από ζαχαροπλαστείο, για γυρίσματα δέκα ημερών. Η λύση βρέθηκε στον περίβολο του Θεμιστόκλειου συγκροτήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά, όπου «κατασκεύασαν» την οδό Καλλιρρόης με φωτεινούς σηματοδότες, πεζοδρόμια και την πρόσοψη της τράπεζας. Οι πολυκατοικίες προστέθηκαν μέσω οπτικών εφέ.

Γυρίσματα έγιναν και στην περιοχή του λόφου του Αρδηττού, στο Καλλιμάρμαρο, και σε παλιά ορυχεία στο Κορωπί. Επίσης, χρησιμοποιήθηκαν δύο αστικά λεωφορεία, το θρυλικό 040 και το 113, και μια ντουζίνα αυτοκίνητα εποχής και ταξί. Απέναντι από την τράπεζα στήθηκε το ζαχαροπλαστείο, το οποίο δεν υπήρχε στην πραγματικότητα το 1992, αλλά προστέθηκε για τις ανάγκες του σεναρίου.

«Έχουμε κρατήσει αυτό που ξέρουμε από την ειδησεογραφία πως έχει συμβεί και η μυθοπλασία έρχεται να καλύψει αυτά που δεν ξέρουμε, δηλαδή ποιοι το έκαναν και γιατί», εξηγεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας. Στην σειρά, επτά αντιήρωες προσπαθούν να κάνουν τη μεγαλύτερη ληστεία που έχει γίνει ποτέ, όχι για τα χρήματα, αλλά για εκδίκηση. Το κίνητρο τους συνδέεται με μια αληθινή προσωπική ιστορία μιας γυναίκας που θα αποκαλυφθεί προς το τέλος της αφήγησης.

Η Όλγα, υπάλληλος της ΕΥΔΑΠ, είναι ο εγκέφαλος της ληστείας. Οι υπόλοιποι έξι είναι ο Μανώλης, ο Αντώνης, ο Μιχάλης, ο Νίκος, ο Βάκης και ο Αργύρης. Στη σειρά συμμετέχει και ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης.

Έχοντας παρακολουθήσει τα δύο πρώτα επεισόδια, θεωρείται η καλύτερη σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια έως σήμερα. Όπως λέει ο ίδιος, «Το Ριφιφί είναι ένα κοινωνικό δράμα με στοιχεία θρίλερ… Είναι ανθρωποκεντρική σειρά, ψυχογραφική» και προσθέτει πως «Όποιος λοιπόν περιμένει ότι θα παρακολουθήσει το ελληνικό La Casa de Papel, δεν θα το δει».

Το Ριφιφί είναι η τρίτη συνεργασία του Σωτήρη Τσαφούλια και της Cosmote TV. Η υπεύθυνη περιεχομένου της Cosmote TV, Φαίη Τσιτσιπή, σημειώνει πως η επικοινωνία τους είναι τόσο καλή, που δεν υπάρχει λόγος να πειραματιστούν με κάτι άλλο.

Η σειρά κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου στις 23.00 και θα προβάλλεται κάθε Δευτέρα αποκλειστικά στο COSMOTE CINEMA 1. Κάθε νέο επεισόδιο θα είναι διαθέσιμο On Demand, σε 4K ανάλυση.