Ryanair: Σε κλιμακούμενη δημόσια διαμάχη με τον διαχειριστή των ισπανικών αεροδρομίων

Ραγίζει η κόντρα Ryanair - Ισπανίας: «Μας χρησιμοποιούν ως αποδιοπομπαίο τράγο»

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Ο διαχειριστής αεροδρομίων της Ισπανίας κατηγόρησε τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, ότι την χρησιμοποιεί ως αποδιοπομπαίο τράγο για να αποφύγει την οργή των επιβατών για τις ακυρώσεις πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας.

Η εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Aena και η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, βρίσκονται σε μια κλιμακούμενη δημόσια διαμάχη για αυτό που η αεροπορική εταιρεία αποκαλεί «υπερβολικά» τέλη. Η Ryanair υποστηρίζει ότι τα τέλη αυτά την έχουν αναγκάσει να μειώσει κατά 2 εκατομμύρια θέσεις στις πτήσεις προς την Ισπανία και απειλεί με νέες μειώσεις 1 εκατομμυρίου θέσεων το καλοκαίρι του επόμενου έτους.

Αυτή την εβδομάδα, ο Ο’Λίρι δήλωσε στους FT ότι το περιφερειακό κόστος ήταν «πολύ υψηλό» και ότι η αεροπορική εταιρεία «είναι καλύτερα να πετάει με το ίδιο κόστος σε μέρη όπως η Πάλμα [στο νησί της Μαγιόρκα] παρά να πετάει προς τη Χερέθ».

Ο Λουτσένα υπαινίχθηκε ότι η Ryanair βρίσκεται υπό πίεση να μετακινήσει αεροσκάφη για να μεγιστοποιήσει την κερδοφορία της. Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με τον Λουτσένα, επειδή αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αεροσκαφών της Boeing, οι οποίες έχουν διαταράξει τα φιλόδοξα σχέδια επέκτασής της.

Η Ryanair επλήγη από τις καθυστερήσεις στις αρχές του έτους, αλλά τώρα λέει ότι αναμένει να παραλάβει τα περισσότερα από τα νέα αεροπλάνα αυτό το φθινόπωρο και τα υπόλοιπα στις αρχές της νέας χρονιάς — πολύ νωρίτερα από τις κρατήσεις για το επόμενο καλοκαίρι.

Η Ryanair αναφέρει ότι δεν θα πραγματοποιήσει χειμερινές πτήσεις προς ορισμένα ισπανικά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, όπου η αεροπορική εταιρεία αντιπροσώπευε το 42% όλων των επιβατών κατά τους οκτώ μήνες έως τα τέλη Αυγούστου, σύμφωνα με την Aena. Σε άλλα αεροδρόμια όπου σχεδιάζει να μειώσει τις πτήσεις, συμπεριλαμβανομένων των Βίγκο, Χερέθ και Τενερίφη, η Ryanair έχει μικρότερη παρουσία.

«Όταν ακυρώνεις μια διαδρομή από ένα αεροδρόμιο, ειδικά αν πρόκειται για ένα μικρό αεροδρόμιο, δεν φαίνεται καλό στα μάτια του κοινού, επειδή οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει να μπορούν να επιβιβάζονται σε αυτήν την πτήση της Ryanair», είπε ο Λουτσένα.

Λόγω εν μέρει της αυξανόμενης κίνησης σε μεγαλύτερα αεροδρόμια όπως η Μάλαγα και η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, ο αριθμός των επιβατών της Ryanair στην Ισπανία έχει αυξηθεί φέτος, σημειώνοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σε 47,2 εκατομμύρια τους οκτώ μήνες έως τα τέλη Αυγούστου, ανέφερε η Aena.

Ο Λουτσένα, πρώην πολιτικός του κυβερνώντας Σοσιαλιστικού κόμματος της Ισπανίας, δήλωσε ότι δεν υπάρχει πιθανότητα η Aena να κλείσει κανένα μικρότερο αεροδρόμιο, κυρίως επειδή απαιτείται από το νόμο να συνεχίσει να λειτουργεί.

Πρόσθεσε ότι άλλες αεροπορικές εταιρείες έπαιρναν τις θέσεις που εγκατέλειψε η Ryanair, με επικεφαλής τις Vueling, Binter, EasyJet και Volotea. «Οι αεροπορικές εταιρείες θα καλύψουν αυτά τα κενά τους επόμενους μήνες, αλλά χρειάζεται χρόνος».

Στα έντεκα αεροδρόμια που επηρεάστηκαν από τις περικοπές της Ryanair, ο προγραμματισμένος αριθμός θέσεων για τη χειμερινή περίοδο σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες μειώθηκε μόλις κατά 2,3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, δήλωσε ο Λουτσένα.

Η Ryanair έχει επανειλημμένα συγκρουστεί με τους ευρωπαϊκούς φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων σχετικά με τα τέλη — πιο πρόσφατα στη Γαλλία, όπου ακύρωσε ορισμένες πτήσεις — και ο επικεφαλής της Aena αναφέρθηκε στις τακτικές «εκφοβισμού» της. «Δεν καταλαβαίνω γιατί μας αντιμετωπίζουν ως υποτελείς», είπε, σημειώνοντας ότι η κεφαλαιοποίηση αγοράς της Aena, ύψους 37 δισεκατομμυρίων ευρώ, ήταν μεγαλύτερη από τα 25 δισεκατομμύρια ευρώ της Ryanair.

«Στην Ευρώπη υπάρχει πλέον μια αυξανόμενη επίγνωση ότι δεν είναι απαραίτητα κάτι θετικό όταν η Ryanair κατέχει κυρίαρχο μερίδιο στην κίνηση ενός αεροδρομίου και αρχίζει να ασκεί αυτή την πολιτική πίεση».

Το ισπανικό αεροδρόμιο που εξαρτάται περισσότερο από την Ryanair είναι η Βιτόρια στην περιοχή των Βάσκων, όπου η αεροπορική εταιρεία εξυπηρετεί περίπου το 90% των επιβατών και σχεδιάζει μικρές περικοπές.

Η Ισπανία «θα παραμείνει βασική αγορά για την Ryanair», προέβλεψε ο Λουτσένα. «Ποιος χρειάζεται ποιον περισσότερο; Δεν ξέρω. Αλλά μας χρειάζονται πολύ, σίγουρα.

Και θα συνεχίσουν να μας χρειάζονται αν θέλουν να εξυπηρετήσουν καλά τους μετόχους τους τα επόμενα χρόνια».

Πηγή: Ot.gr