ΕΛΤΑ: Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γρηγόρης Σκλήκας -Τι αναφέρει στην επιστολή του – Όλο το παρασκήνιο

Παραίτηση Σκλήκα από τα ΕΛΤΑ: Αναταράξεις και πολιτικές πιέσεις στο παρασκήνιο

Πολιτική
Δημοσιεύθηκε  · 5 λεπτά ανάγνωση

Ο Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρης Σκλήκας, υπέβαλε την παραίτησή του, έπειτα από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ιδίως στο κυβερνητικό στρατόπεδο, σχετικά με το σχέδιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού, το οποίο προέβλεπε το κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα.

Αποδέκτης της παραίτησης είναι η διοίκηση του Υπερταμείου, που κατέχει το 100% των μετοχών των ΕΛΤΑ. Αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από το Υπερταμείο, ωστόσο, έχει γίνει γνωστό το κείμενο παραίτησης του κ. Σκλήκα προς τον Πρόεδρο του ΔΣ της εταιρείας.

Μετά την εξέλιξη αυτή, αναβλήθηκε η συνεδρίαση των κοινοβουλευτικών επιτροπών για τα ΕΛΤΑ, που είχε προγραμματιστεί για τις 13:00 το μεσημέρι.

Η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων προκάλεσε έντονες πολιτικές και κυβερνητικές διεργασίες. Το Μέγαρο Μαξίμου, έπειτα από πολύωρες εσωτερικές συσκέψεις και τη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, αναμένεται να ανακοινώσει νέο σχεδιασμό για τη λειτουργία και τη διοίκηση των ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση εξετάζει ένα συνολικό πλαίσιο αναδιάρθρωσης, ενώ αναμένεται τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, ο οποίος θα σκιαγραφήσει τις επόμενες κινήσεις και το νέο πλαίσιο που θα θέσει η κυβέρνηση για τα ΕΛΤΑ.

Η παραίτηση ήρθε μετά από μια θυελλώδη τηλεδιάσκεψη, με τη συμμετοχή περισσότερων από 60 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο πρώην πλέον διευθύνων σύμβουλος δέχθηκε έντονη κριτική, τόσο για την τεχνοκρατική διαχείριση των ΕΛΤΑ όσο και για τον επικοινωνιακό χειρισμό των τελευταίων ημερών. Ορισμένοι βουλευτές μάλιστα ζήτησαν ευθέως την παραίτησή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα συζητήθηκε εκτενώς στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου φαίνεται πως τέθηκε και ζήτημα πολιτικών ευθυνών, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να αναβάλλει προγραμματισμένο ταξίδι στην Κοζάνη.

Επισημαίνεται ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία υπάγονται στο Υπερταμείο, γεγονός που σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα στη διοίκηση ή να διορίζει νέα ηγεσία. Ωστόσο, οι πολιτικές πιέσεις και η ανάγκη αποκατάστασης της εμπιστοσύνης προς τον οργανισμό καθιστούν απαραίτητο έναν συνολικό επανασχεδιασμό, ο οποίος αναμένεται να παρουσιαστεί τις επόμενες ώρες.

Τα μέλη των Επιτροπών είχε προγραμματιστεί να ενημερώσουν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτριος Παπαστεργίου, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αθανάσιος Πετραλιάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, Ιωάννης Παπαχρήστου και ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόριος Σκλήκας, ο οποίος και υπέβαλε την παραίτησή του.

Το Υπερταμείο ενημέρωσε τη Βουλή ότι το ΔΣ θα συνεδριάσει για να κάνει δεκτή την παραίτηση του κ. Σκλήκα.

Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, επικοινώνησε με τον Πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη, και δήλωσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί να προχωρήσει κανονικά η σημερινή συνεδρίαση.

Στην δήλωση παραίτησής του, ο κ. Σκλήκας αναφέρει: «Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013. Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους. Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας. Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών».

Σχετική είδηση αναφέρει την αναστάτωση μετά το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, οδηγώντας σε αδιέξοδο χιλιάδες πολίτες και προκαλώντας σφοδρή πολιτική κόντρα για το «λουκέτο».