Νέος φόρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι αλλάζει στη Βρετανία;
Η κυβέρνηση των Εργατικών στη Μεγάλη Βρετανία ετοιμάζει ένα νέο πακέτο φόρων, με μέτρα που αναμένεται να συζητηθούν έντονα και να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για άλλες δυτικές κυβερνήσεις. Το πακέτο, ύψους 26 δισ. λιρών, περιλαμβάνει από «πάγωμα» φορολογικών συντελεστών, έως έναν επιπλέον ετήσιο φόρο (2.500 λίρες) για περιουσίες άνω των 2 εκατ. λιρών, επιβολή ΦΠΑ 20% στα ιδιωτικά σχολεία και τουριστικό φόρο στις μεγάλες πόλεις.
Η πιο σημαντική αλλαγή, που παρακολουθείται στενά από τους φορολογικούς μηχανισμούς όλης της Ευρώπης, είναι ο φόρος για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, προβλέπεται φόρος 3 πενών ανά μίλι για τα ηλεκτρικά και 1,5 πένας ανά μίλι για τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Το βρετανικό υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι τα έσοδα από τους φόρους στα καύσιμα θα μειωθούν κατά το ήμισυ μετά το 2030, φτάνοντας τα 12 δισ. λίρες, και θα υποχωρήσουν περαιτέρω στα 5 δισ. λίρες μέχρι το 2050, αν δεν υπάρξουν νέα μέτρα.
Οι κυβερνήσεις αναζητούν τρόπους να αντισταθμίσουν τη μείωση των εσόδων από τους φόρους καυσίμων, λόγω της αυξανόμενης χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το «βρετανικό πείραμα» απαιτεί από τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να καταχωρούν τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει σε έναν κυβερνητικό ιστότοπο, τα οποία θα ελέγχονται κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο.
Το νέο σύστημα φορολόγησης αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις επενδύσεις σε νέα εργοστάσια. Αυτή η κίνηση της κυβέρνησης Στάρμερ, μπορεί να αποφέρει έσοδα, αλλά ταυτόχρονα ενδέχεται να βλάψει τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, καθώς λαμβάνει μέτρα με γνώμονα την εξυπηρέτηση των ψηφοφόρων.