Νέα δυνατότητα ηλεκτρονικής τιμολόγησης και βελτιώσεις στη διαλειτουργικότητα του myDATA

MyDATA: Όλες οι αλλαγές στη νέα έκδοση της πλατφόρμας

Επιχειρήσεις
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Από την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, η νέα έκδοση v1.0.12 της ψηφιακής πλατφόρμας myDATA είναι σε λειτουργία, όπως ανακοίνωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Αυτή η αναβάθμιση αποτελεί μέρος της συνεχούς προσπάθειας της Αρχής για τη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις, με στόχο την ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης και της διαφάνειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Η νέα έκδοση έρχεται με σημαντικές προσθήκες και τεχνικές βελτιώσεις, που σκοπό έχουν να ενισχύσουν τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων και να διευκολύνουν τη διαδικασία της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Μία από τις κύριες αλλαγές είναι η δυνατότητα ηλεκτρονικής τιμολόγησης B2B, B2C και B2G μέσω Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, σύμφωνα με την απόφαση Α.1128/2025.

Επιπλέον, προστίθεται ένα νέο πεδίο με την ονομασία downloadingInvoiceUrl στον μορφότυπο των παραστατικών. Αυτό επιτρέπει στους λήπτες να κατεβάζουν τα τιμολόγια μέσω ενός ειδικού συνδέσμου (URL) σε τρεις διαφορετικές μορφές: PDF, αναλυτικό μορφότυπο myDATA, ή Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΛΟΤ EN 16931.

Εξαιρετικά σημαντική είναι και η εισαγωγή της επιλογής «Αντίστροφη Διακίνηση» για τα Δελτία Αποστολής (τύπος παραστατικού 9.3). Μαζί με αυτήν, προστίθενται και οι αντίστοιχες αιτίες έκδοσης, όπως «Μη Υπόχρεος Έκδοσης», «Άρνηση Έκδοσης», «Ενδοκοινοτική Απόκτηση», «Απόκτηση από Τρίτη Χώρα» και «Αντιστροφή Υποχρέωσης».

Επιπλέον, βάσει της απόφασης Α.1112/2025 (άρθρο 6), ενεργοποιούνται νέες μέθοδοι για τη δήλωση έκδοσης στοιχείων μέσω Παρόχου ή Ιδιοπαρόχου, όπως οι λειτουργίες SendStatement (υποβολή δήλωσης), RecallStatement (ανάκληση δήλωσης) και RequestStatements (λήψη διαβιβασθέντων δηλώσεων).

Οι εργασίες αναβάθμισης πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, από τις 07:00 έως τις 08:00 π.μ. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, δεν ήταν δυνατή η διαβίβαση δεδομένων από εφαρμογές ERP και Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης (ΥΠΑΗΕΣ), το timologio - myDATAapp και την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521, τηλεφωνικά στο 1521 (χωρίς χρέωση, εργάσιμες ημέρες 07:00–20:00) ή ψηφιακά μέσω της υπηρεσίας my1521, που είναι διαθέσιμη όλο το 24ωρο, επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > timologio > Έκδοση τιμολογίων μέσω της ψηφιακής εφαρμογής timologio.