Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξανά σε λειτουργία, δοκιμές και αλλαγές στα δρομολόγια!
Από τις 6:30 το πρωί, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι και πάλι σε λειτουργία, δύο ημέρες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, σηματοδοτώντας το τέλος του πρώτου κύκλου διακοπών. Η διακοπή ξεκίνησε στις 10 Νοεμβρίου, με σκοπό την ολοκλήρωση της σύνδεσης των συστημάτων ενόψει της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Κατά τη διάρκεια της διακοπής, η Ελληνικό Μετρό πραγματοποίησε εκτεταμένες δοκιμές στα συστήματα σηματοδότησης των δύο γραμμών, εξασφαλίζοντας την ομαλή και ενιαία λειτουργία τους. Παράλληλα, διεξήχθησαν δοκιμαστικά δρομολόγια και στις δύο γραμμές.
Αναμένεται η επιστροφή στην κανονικότητα για την κυκλοφορία, ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης.
Με την λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά, οι δύο γραμμές θα μοιράζονται τους πρώτους 11 σταθμούς, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον σταθμό της 25ης Μαρτίου. Από εκεί, θα διακλαδώνονται προς Νέα Ελβετία (γραμμή 1) και προς Μίκρα (νέα γραμμή 2).
Οι δοκιμές των τρένων είναι σημαντικές, δεδομένου ότι το αυτόματο σύστημα Μετρό θα κατανέμει τα δρομολόγια ως εξής: δύο προς τη γραμμή 2 (Μίκρα) και ένα προς την υφιστάμενη γραμμή 1 (Νέα Ελβετία).
Μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου, τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τις 6:30 έως τις 23:00. Στη συνέχεια, θα επανέλθει το πλήρες πρόγραμμα κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου (5:30-00:30, και έως τις 02:00 Παρασκευές και Σάββατα).
Από τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2026, το Μετρό θα λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 6 το πρωί έως τις 11 το βράδυ, και τα Σαββατοκύριακα από τις 8 το πρωί έως τις 11 το βράδυ.
Παράλληλα, συνεχίζεται η παραλαβή νέων συρμών. Από την σύμβαση προμήθειας 15 επιπλέον συρμών, έχουν ήδη φτάσει οι οκτώ πρώτοι. Η προμήθεια θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου, ώστε οι 33 συρμοί να είναι διαθέσιμοι όταν ξεκινήσει η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Ένα τελευταίο κλείσιμο της βασικής γραμμής θα απαιτηθεί για τις τελικές εργασίες, δοκιμές συστημάτων και δρομολόγια τρένων, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια και λειτουργικότητα του συνόλου του δικτύου.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η επέκταση προς Καλαμαριά θα δοθεί σε λειτουργία στα τέλη Μαρτίου. Τότε, το Μετρό θα επαναλειτουργήσει πλήρως, με δύο γραμμές και 33 τρένα.
Με την πλήρη ενσωμάτωση των συρμών, θα είναι δυνατή η δρομολόγησή τους ανά 90 δευτερόλεπτα κατά τις ώρες αιχμής.
Η νέα γραμμή θα είναι μεγαλύτερη σε μήκος από τη βασική, περιλαμβάνοντας τους 11 πρώτους σταθμούς (από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι 25ης Μαρτίου) και τους πέντε νέους σταθμούς: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Τα έργα εκτελεί η AKTOR.