Τέλη του 2029 ολοκληρώνεται η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας - Η πορεία των έργων

Μετρό Αθήνας: Χρονοδιάγραμμα, σταθμοί και επεκτάσεις που αλλάζουν την πόλη!

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Έως τα τέλη του 2029 αναμένεται να παραδοθεί στους πολίτες η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στις μετακινήσεις. Οι εργασίες κατασκευής προχωρούν γρήγορα και, εφόσον δεν υπάρξουν απρόβλεπτες δυσκολίες, θα ολοκληρωθούν εντός του προβλεπόμενου χρονικού πλαισίου.

Ο μετροπόντικας «Νίκη» ξεκίνησε από το Φρέαρ ΤΒΜ Άλσος Βεΐκου και έχει ήδη ξεπεράσει τον Σταθμό Γαλάτσι, πλησιάζοντας τον Σταθμό Ελικώνος, έχοντας κατασκευάσει περίπου 1900 μέτρα σήραγγας. Μετά τον Ελικώνος, θα συνεχίσει προς τους σταθμούς Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας και Κολωνάκι, με προβλεπόμενη ολοκλήρωση έως το τέλος του 2026, εξόδου από το φρέαρ Ευαγγελισμού.

Ο δεύτερος μετροπόντικας, «Αθηνά», ξεκίνησε από το Φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη και έχει ξεπεράσει τον Σταθμό Πανεπιστημιούπολη, κατευθυνόμενος προς τον Σταθμό Καισαριανή, με 3700 μέτρα σήραγγας. Θα συνεχίσει προς τον νέο σταθμό Ευαγγελισμός, με ολοκλήρωση έως τις αρχές του 2026, εξόδου από το φρέαρ Ευαγγελισμού.

Οι μετροπόντικες διέρχονται από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς να έχουν διανοιχθεί πλήρως. Στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη, βρίσκεται σε εξέλιξη αρχαιολογική έρευνα, ενώ στον σταθμό Γουδή ολοκληρώθηκαν οι ανασκαφές, όπου βρέθηκε κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ. Στον σταθμό Ευαγγελισμός υφίσταται προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη και αντίθεση του Δήμου Αθηναίων.

Οι σταθμοί Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή, Ιλίσια είναι σε φάση κατασκευής, ενώ οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου παραδόθηκαν στην ανάδοχο κοινοπραξία.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαος). Στο ίδιο έργο έχει ενταχθεί η επέκταση και εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα και η αναβάθμιση των Η/Μ συστημάτων των γραμμών 2 και 3. Η εκτιμώμενη έναρξη της κατασκευής είναι το 2027 με συμβατικό χρόνο παράδοσης τα 5 έτη.

Η επέκταση προς Ίλιον περιλαμβάνει την επέκταση του αμαξοστασίου Ελαιώνα σε γειτονική περιοχή 20 στρεμμάτων. Επιπλέον, απαιτείται η αναβάθμιση/αντικατάσταση Η/Μ Συστημάτων στις Γραμμές 2 & 3, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων σε όλους τους σταθμούς, χωρίς διακοπή λειτουργίας των γραμμών.

Η επέκταση θα αφορά τη διαδρομή μετά τον Σταθμό «Ανθούπολη» προς την περιοχή του Ιλίου και Αγίου Νικολάου, με σκοπό τη βελτίωση των μετακινήσεων. Οι νέοι σταθμοί θα είναι οι Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.

Το τμήμα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ ο αριθμός των κατοίκων που θα εξυπηρετούνται από τους 3 νέους σταθμούς υπολογίζεται σε 42.000 και οι αντίστοιχες θέσεις εργασίας σε 5.000.

Η Νέα Γραμμή 4 δεν θα περιοριστεί στο τμήμα «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», αλλά προβλέπεται η επέκτασή της στο τμήμα «Γουδή-Λυκόβρυση» με τους σταθμούς Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση.

Η γραμμή θα περνάει από τη Λεωφόρο Κηφισιάς, λύνοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα και δίνοντας τέλος στην απομόνωση των Βορείων Προαστίων. Το τμήμα αυτό θα εξυπηρετεί το ΟΑΚΑ και τον εμπορικό πόλο, ενώ ο σταθμός «Λυκόβρυση» θα τερματίζει κοντά στην Εθνική Οδό.

Το Σχέδιο Ανάπτυξης περιλαμβάνει τη Γραμμή 4, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με επεκτάσεις προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και Πετρούπολη/Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής και ένα κεντρικό τμήμα, με συνολικό μήκος 38,2 χλμ και 35 σταθμούς.

Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ με το δίκτυο Μετρό.

Μελετάται η Επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους Αγίους Αναργύρους και την Πετρούπολη, μέσω Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας. Ομοίως, η Επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και Εθνική Οδό. Διερευνάται η υπόγεια Επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Ν. Ερυθραία και την Εθνική Οδό.