Αναζητείται “ανάχωμα” στην ακρίβεια – Πολιτικό κλίμα για μειώσεις τιμών σε 1000 προϊόντα

Μάχη για τις τιμές: Κυβέρνηση πιέζει για μειώσεις σε 1.000 προϊόντα!

Οικονομία
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Σε μια περίοδο που η ακρίβεια δοκιμάζει τα νοικοκυριά, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝ) επιχειρεί να φέρει μειώσεις σε βασικά προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο έχει απευθύνει έκκληση προς τις βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ να μειώσουν τις τιμές σε 1.000 προϊόντα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), διατηρούνται σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις σε κατηγορίες όπως η στέγαση, η ένδυση και τα ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια.

Σήμερα Τετάρτη, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος συναντήθηκε με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος για να συζητήσουν το σχέδιο μείωσης των τιμών. Όπως δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος στην Απογευματινή, "εκφράσαμε την κοινωνική απαίτηση από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τη βιομηχανία τροφίμων να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να προχωρήσουν άμεσα σε μειώσεις τιμών σε 1.000 κωδικούς προϊόντων πρώτης ανάγκης. Δεσμεύτηκαν ότι θα το κάνουν, αντιλαμβανόμενοι την κοινωνική ευθύνη τους". Ο υπουργός πρόσθεσε ότι "με τις παρεμβάσεις μας, τους προηγούμενους μήνες καταφέραμε να έχουμε για πέντε συνεχόμενους μήνες αρνητικό πληθωρισμό στα τρόφιμα – τον χαμηλότερο στην Ευρωζώνη. Αυτό δείχνει ότι όταν υπάρχει σχέδιο και αποφασιστικότητα, μπορούμε να έχουμε χειροπιαστά αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών".

Σύμφωνα με πληροφορίες, η λίστα των προϊόντων που θα περιλαμβάνονται στις μειώσεις τιμών, περιλαμβάνει τρόφιμα όπως ζυμαρικά, γάλα, γιαούρτια, τυριά, κρέας, ελαιόλαδο, αλεύρι, όσπρια, αλλαντικά, ψωμί του τοστ, φρυγανιές, μπισκότα, φρέσκα και κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα, αβγά, καφέδες, χυμοί, αναψυκτικά, σοκολατοειδή, κονσέρβες, φρέσκα και κατεψυγμένα λαχανικά, απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά, οδοντόκρεμες, σαμπουάν και άλλα βασικά αγαθά.

Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι "η προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών συνεχίζεται – και είναι υπόθεση όλων: του κράτους, των παραγωγών, των αλυσίδων λιανεμπορίου, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας". Πάντως, υπάρχουν στελέχη της αγοράς που θεωρούν ότι το πλαίσιο είναι δυσλειτουργικό και λειτουργεί ως μοχλός πίεσης προς τις αλυσίδες. Παραπέμπουν, δε, σε μια άκρως ανταγωνιστική λειτουργία της αγοράς, που έχει φέρει τον πληθωρισμό στο ράφι στο 1,8% με βάση τα σχετικά στοιχεία των εταιρειών μετρήσεων.

Το ΥΠΑΝ ξεκαθαρίζει ότι οι ελεγκτικές αρχές θα συνεχίσουν τους ελέγχους για πλασματικές προσφορές και εκπτώσεις. Υπενθυμίζεται ότι απαγορεύεται στις εταιρείες να εντάσσουν τα προϊόντα στα οποία αυξάνουν τις τιμές, σε προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες. Επιπλέον, οι έλεγχοι επεκτείνονται σε όλη τη διατροφική αλυσίδα, ενώ αναμένεται η νέα Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς, η οποία θα λειτουργεί ανεξάρτητα, με 300 νέους ελεγκτές και σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.