
Λονδίνο: Νέο κεφάλαιο στη μόδα με φρέσκες ιδέες και εντυπωσιακές εμφανίσεις!
Ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά για την Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, με την Λόρα Γουέιρ, νέα διευθύνουσα σύμβουλο του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας, να δίνει το στίγμα: «η μόδα έχει σημασία».
Στην εναρκτήρια ομιλία της, η Γουέιρ εξέφρασε την φιλοδοξία της να αναδείξει το Λονδίνο σε μια «εντυπωσιακή βιτρίνα δημιουργικού ταλέντου στον χώρο της μόδας», μειώνοντας τα εμπόδια και ανοίγοντας το πρόγραμμα σε «νέα ενέργεια, νέες σκέψεις και νέες ιδέες». Στόχος της είναι η συμμετοχή νέων και παλαιών brands, καθώς και ενός ευρύτερου φάσματος διεθνών εκδοτών και αγοραστών, προβάλλοντας τη βρετανική πρωτεύουσα στη διεθνή σκηνή. Στα παρασκήνια, σχεδιαστές, νεότεροι και καθιερωμένοι, εξέφρασαν συγκρατημένη αισιοδοξία για αυτές τις υποσχέσεις.
Μια ένδειξη της αυξανόμενης σημασίας της Εβδομάδας Μόδας είναι η συζήτηση που έγινε στο Κοινοβούλιο για το αν η διοργάνωση εξυπηρετεί το εθνικό συμφέρον, μια πρωτοφανής συζήτηση σε κυβερνητικό επίπεδο.
«Ως κλάδος, γνωρίζουμε ότι συχνά υπάρχει έλλειψη σεβασμού για τη μόδα και τη συμβολή της στο Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε η Γουέιρ, τονίζοντας: «Ο κόσμος παρακολουθεί αυτή την εβδομάδα. Ας τους δείξουμε τι μόνο το Λονδίνο μπορεί να κάνει».
Η Burberry έκλεισε την εβδομάδα με μια λαμπερή επίδειξη στους Κήπους του Παλατίου του Κένσινγκτον, παρουσία των Έλτον Τζον, Ολίβια Ντιν και Βανέσσα Γουίλιαμς. Η H&M άνοιξε την εβδομάδα με μια πασαρέλα γεμάτη διασημότητες, με τον Ρομέο Μπέκαμ και την τραγουδίστρια Λόλα Γιούνγκ να ξεχωρίζουν.
Αξιοσημείωτα ήταν τα ορόσημα σχεδιαστών όπως οι Roksanda, Harris Reed, Ashish και Fashion East, καθώς και οι καινοτομίες των νεοεισερχόμενων Όσκαρ Ουγιάνγκ, Μαξιμιλιάν Ρέινορ και Τζοάννα Παρβ.
Ο Ντάνιελ Φλέτσερ, σχεδιαστής για την ομώνυμη μάρκα του και την κινεζική Mithridate, δήλωσε: «Πραγματικά νιώθω ότι υπάρχει μια ανανεωμένη αίσθηση ενέργειας στο Λονδίνο αυτή τη στιγμή».
Ενώ η κυβέρνηση εξέταζε τη σχέση της χώρας με τη μόδα, πολλοί σχεδιαστές εξέφρασαν τη δική τους εμπειρία από τη βρετανική ζωή στις πασαρέλες.
Ο Πάτρικ ΜακΝτάουελ, από το Λίβερπουλ, παρουσίασε την collection «Lancashire Rose», αφιερωμένη στην πατρίδα του, με σακάκια από ζακάρ και παλτά σε χρώματα της άμμου που μεταμορφώθηκαν σε μπλούζες και φούστες.
Ο Φλέτσερ, με τη δεύτερη συλλογή του για τη Mithridate, άντλησε έμπνευση από τους χωρικούς και τους κατοίκους των πόλεων, συνδυάζοντας φορέματα με ροζ παγιέτες, πουκάμισα τύπου Oxford και ψηλές μπότες ιππασίας, με λαμπερά εσώρουχα.
«Είναι μια σύγκρουση που δεν θα έπρεπε να λειτουργεί, αλλά με κάποιο τρόπο λειτουργεί», δήλωσε στο CNN.
Αντλώντας έμπνευση από την Αμερική, ο Γιουχάν Γουάνγκ εμπνεύστηκε από την ταινία «Οδός Μαλχόλαντ» (2001) του Ντέιβιντ Λιντς, ενώ η Chopova Lowena δημιούργησε μια ομάδα μαζορετών με μπουφάν letterman, μπλουζάκια με τη λέξη “Popular” και πλεκτά φούτερ με κουκούλα διακοσμημένα με πομ-πομ. Τα μοντέλα περπατούσαν στο ρυθμό του «Thunderstruck» των AC/DC.
«Ήταν κατά κάποιον τρόπο μια θεραπεία για τα τραύματα του λυκείου», είπε η συνιδρύτρια Έμμα Τσοπόβα.
Το streetwear ανανεώθηκε από σχεδιαστές που επαναπροσδιόρισαν το αστικό στυλ.
Ο Γιάκου Στάπλετον της YAKU, σχεδίασε φούτερ με κουκούλα, κάπες και παντελόνια καμουφλάζ εμπνευσμένα από παιχνίδια ρόλων. Η Lueder παρουσίασε μια σύγχρονη εκδοχή του μεσαιωνικού φεουδαλισμού, με πλεκτές κουκούλες και 3D-τυπωμένα τσόκαρα με κέρατα. Ο HARRI, γνωστός για τα φουσκωτά κομμάτια του από λατέξ, παρουσίασε μπουφάν bomber, πουκάμισα από δίχτυ και βερμούδες.
Η Γιοχάνα Παρβ συνέχισε να σχεδιάζει για «τη γυναίκα που ζει στην πόλη αυτή τη στιγμή», με νάιλον φορέματα, φούστες και αδιάβροχα που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες.
Μετά την έκθεση για το στυλ της Μαρίας Αντουανέτας στο Λονδίνο, τα πανιέρ εμφανίστηκαν και πάλι στις πασαρέλες. Η Σιμόν Ρότσα παρουσίασε φορέματα και φούστες με ενσωματωμένα κρινολίνα, ενώ η Ντιλάρα Φιντίκογλου παρουσίασε μοντέλα με κορσέδες και αιχμηρά οστά γοφών. Η συλλογή της είχε τίτλο “Cage of Innocence”.
Ένα σημαντικό στοιχείο των σχεδιαστών του Λονδίνου είναι η επιθυμία τους να πειραματίζονται και να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις.
Ο Όσκαρ Ουγιάνγκ πειραματίστηκε με φτερά πουλιών, δημιουργώντας T-shirts με αναλογίες καρτούν, πλεκτές τσάντες και χιτώνες από άχυρο. Η Πολίν Ντουζάνκουρ, σχεδιάστρια πλεκτών, εμπνεύστηκε από τον συμβολισμό των πουλιών, δημιουργώντας φορέματα με χοντρό πλεκτό Argyle, λεπτή δαντέλα και τούλι.
«Ανακάλυψα όλες αυτές τις τεχνικές από τη γιαγιά μου», είπε η Ντουζάνκουρ.
Οι Πάολο Καρζάνα και Σούζαν Φανγκ συνέχισαν να προκαλούν τα όρια των υλικών, με ρούχα σχεδιασμένα με προσοχή, προσαρμόσιμα και αισθητικά μοναδικά. Ο Καρζάνα χρησιμοποίησε επαναχρησιμοποιημένα υλικά και φυτικές βαφές, ενώ η Φανγκ παρουσίασε φορέματα με χάντρες και τρισδιάστατο τυπωμένο μωσαϊκό στο θερμοκήπιο του Μπάρμπικαν.