Κ. Κυρανάκης στο ΕΡΤnews: Σχεδιάζεται επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με εισοδηματικά κριτήρια

Κυρανάκης: Νέες λεωφορειολωρίδες, ηλεκτρικά leasing και αλλαγές στα Τέμπη

Auto & Moto
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο ΕΡΤnews, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την αναβάθμιση των μεταφορών.

Έμφαση δόθηκε στη διεύρυνση και βελτίωση των λεωφορειολωρίδων στις μεγάλες πόλεις, με στόχο την ενίσχυση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς. «Με ταχύτερα και πιο αξιόπιστα δρομολόγια, οι πολίτες θα προτιμούν το λεωφορείο έναντι του ΙΧ», τόνισε ο κ. Κυρανάκης, υπογραμμίζοντας τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης που θα επιφέρει αυτή η αλλαγή.

Σημαντική θέση κατέχει και η προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το υπουργείο εξετάζει την επέκταση των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και την ανάπτυξη ενός εκτενούς δικτύου φόρτισης. «Στόχευση του προγράμματος είναι με εισοδηματικά κριτήρια ή κοινωνικά πιο ευάλωτοι να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να μπορέσουν να μεταφερθούν με χαμηλότερο κόστος. Ένα από αυτά τα οποία σχεδιάζουμε είναι και το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χαμηλότερο κόστος», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο αναπληρωτής υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για μια πιο «πράσινη» και λειτουργική μεταφορική πολιτική, η οποία θα συνδυάζει την τεχνολογία, την υποδομή και την περιβαλλοντική ευαισθησία. Σύντομα, οι προτάσεις και τα σχέδια θα παρουσιαστούν για δημόσιο διάλογο και υλοποίηση.

Επιπλέον, μέσω των κονδυλίων του ΟΠΕΚΕΠΕ, θα υποστηριχθούν έργα που βελτιώνουν τις μεταφορές σε αγροτικές περιοχές, καθώς και πρωτοβουλίες για την ενσωμάτωση πράσινων τεχνολογιών.

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στη συνταγματική αναθεώρηση του άρθρου 86, τονίζοντας ότι «πριν από τη Νέα Δημοκρατία ίσχυε η ευνοϊκή παραγραφή για τους υπουργούς». Σημείωσε ότι ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει την πρόθεση για περαιτέρω αναθεώρηση του άρθρου, στο πλαίσιο των προτάσεων για συνταγματική αναθεώρηση.

Σχολιάζοντας τις τοποθετήσεις της Ευρωπαίας Εισαγγελέως σχετικά με υποθέσεις διαφθοράς, τόνισε πως «πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η ίδια δηλώνει πως δεν ερευνάται τέτοια υπόθεση». Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι υπήρξαν καθυστερήσεις και προβλήματα, τα οποία συνέβαλαν σε τραγικά γεγονότα, όπως τα Τέμπη.

Αναφερόμενος στη σύμβαση 717, κάλεσε τους δημοσιογράφους να εξετάσουν τις αγωγές και τα έγγραφα σχετικά με τους λόγους των καθυστερήσεων. «Να δείτε για παράδειγμα τις δολιοφθορές που έγιναν στο δίκτυο την περίοδο 2015-2017, οι οποίες οδήγησαν σε αναθεωρήσεις τιμών και συμβάσεων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι έχουν ήδη γίνει διώξεις για σχετικά περιστατικά και υπογραμμίζοντας ότι «το κράτος πρέπει να τα τιμωρεί όλα».

Τέλος, διευκρίνισε ότι η σύμβαση 717 δεν αφορούσε σύστημα αυτόματης πέδησης, αλλά τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση. «Το 2019 παραλάβαμε το σύστημα να λειτουργεί στο 1% του δικτύου, σήμερα έχουμε 80% στο Αθήνα–Θεσσαλονίκη», είπε. Επισήμανε πως ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης εφαρμόζεται σε όλο το δίκτυο, ακόμη και όπου δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, και ότι σταθμάρχες, μηχανοδηγοί και προσωπικό ασφαλείας τηρούν τους κανόνες για την ομαλή κυκλοφορία.