Κικίλιας: Οι συμφωνίες Ελλάδας-ΗΠΑ μειώνουν το κόστος ζωής
«Οι συμφωνίες Ελλάδας – ΗΠΑ είναι πάρα πολύ καλές, πολύ δυνατές και στέλνουν μήνυμα παντού. Εμάς, πρωτίστως μας ενδιαφέρει η αποτύπωση των συμφωνιών να είναι η μείωση του κόστους ζωής των Ελλήνων πολιτών» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, με στόχο την ανάδειξη των θετικών επιπτώσεων των συμφωνιών.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στις προκλήσεις που προκάλεσαν οι ενεργειακές κρίσεις, τονίζοντας ότι «Τα τελευταία χρόνια, λόγω των ενεργειακών κρίσεων από πολέμους, είδαμε πληθωρισμό που μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ ως προς το κόστος ζωής, είδαμε ακριβές τιμές ενέργειας και στο βιομηχανικό ρεύμα, αλλά κυρίως, σε ό,τι έχει να κάνει με τα νοικοκυριά και είδαμε και ακρίβεια στην καθημερινότητα των πολιτών». Επισήμανε, επίσης, ότι οι συμφωνίες στοχεύουν στη «μείωση του πληθωρισμού, τη μείωση των τιμών ενέργειας, άρα και τη μείωση των τιμών στα εμπορικά προϊόντα για τη μέση ελληνική οικογένεια».
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον ρόλο της Ελλάδας στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές, τονίζοντας πως «Το 80% – 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά της θαλάσσης. Όποιος το ελέγχει αυτό, ελέγχει – κακά τα ψέματα – γεωστρατηγικά, γεωπολιτικά και οικονομικά τον πλανήτη». Υπογράμμισε δε, τη σημασία του ελληνόκτητου στόλου: «Η Ελλάδα, λοιπόν, έχει τον πρώτο εμπορικό στόλο στον κόσμο – ελληνόκτητο στόλο – και πάρα πολλά πλοία που μεταφέρουν LNG. Είναι κυρίαρχη δύναμη στον πλανήτη και αυτό θα παίξει κομβικό ρόλο στη μεταφορά αυτού του φυσικού αερίου».
Σχετικά με τις αμερικανικές επενδύσεις, ο Υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι, με την έγκριση του Πρωθυπουργού, θα ακολουθήσουν συζητήσεις για επενδύσεις σε ελληνικά ναυπηγεία και λιμάνια, τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον έλεγχο των θαλάσσιων οδών, του παγκόσμιου εμπορίου και της ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Κικίλιας ανέφερε ότι «Θα γίνουν αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα, σε λιμάνι ή λιμάνια που θα έχουν παράλληλα ενεργειακή χρήση, με σιδηρόδρομο και αεροδρόμιο κοντά και με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν το εμπορικό αλλά και το γεωστρατηγικό – γεωπολιτικό, ενδεχομένως και αμυντικό κομμάτι». Εξήγησε, επιπλέον, ότι «πιθανώς, άλλο ένα FSRU, με τη δυνατότητα ένα λιμάνι να κινήσει cargo, containers, RO-RO, LNG κλπ πλοία, αλλά και να φιλοξενήσει, ενδεχομένως, ακόμα και πολεμικά πλοία, μπορεί να εξυπηρετήσει όλη τη στρατηγική της περιοχής».