Intrafashion: Πώς η εταιρεία που ξεκίνησε από την Καβάλα θέλει να γίνει η ελληνική Inditex

Intrafashion: Από την Καβάλα στην… ελληνική Inditex!

Μόδα
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Ο Δημήτρης Ματεμτζής, ο άνθρωπος που ηγείται της Intrafashion τα τελευταία 5 χρόνια, φιλοδοξεί να μετατρέψει την εταιρεία σε μια ελληνική εκδοχή της Inditex, γνωστής για το σήμα Zara. Υπό τη διοίκησή του, η εταιρεία με έδρα την Καβάλα κατάφερε να ανακάμψει από τις ζημιές του 2020 και να σημειώσει υψηλή κερδοφορία από το 2021, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 23,5% την τελευταία πενταετία.

"Ονειρεύομαι να δημιουργήσουμε ένα fashion οικοσύστημα. Δεν θέλω να αντιπροσωπεύω μάρκες της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Θέλω να κατέχω την ιδιοκτησία του σήματος. Θέλω να προχωρήσω ακριβώς με το μοντέλο της Inditex", δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ματεμτζής, στο περιθώριο εκδήλωσης στην Αθήνα για το "επαναλανσάρισμα του σήματος Bodytalk, το οποίο πέρασε στον έλεγχο της Intrafashion τον περασμένο Ιούλιο."

Σύμφωνα με τον ίδιο, "το βασικό χαρακτηριστικό και ειδοποιό στοιχείο αυτού του οικοσυστήματος μόδας (σ.σ.: και συγκεκριμένα fast fashion) είναι οι ελληνικές ρίζες και η ελληνική εκκίνηση με διεθνή προορισμό."

Το πρώτο βήμα προς τις ξένες αγορές έχει ήδη γίνει, με το βασικό σήμα της εταιρείας, το «Pink Woman», να έχει παρουσία στην Ιταλία εδώ και έξι μήνες με 16 καταστήματα. Στόχος είναι η περαιτέρω επέκταση τόσο στην Ιταλία όσο και σε άλλες χώρες.

Στην Ελλάδα, η «Pink Woman» διαθέτει σήμερα 116 καταστήματα, καθιστώντας την το σήμα με τα περισσότερα σημεία πώλησης στην κατηγορία της. Από αυτά, τα 65 είναι εταιρικά και τα 51 λειτουργούν με το μοντέλο δικαιόχρησης (franchising).

Η στρατηγική για την ανάπτυξη του σήματος «Bodytalk» θα είναι διαφορετική. Η εταιρεία θα επικεντρωθεί στη χονδρική πώληση μέσω συνεργασιών με αλυσίδες λιανικής αθλητικών ειδών (όπως οι Intersport και Cosmos), αντί της ανάπτυξης monobrand καταστημάτων, ένα μοντέλο που είχε ακολουθήσει η προηγούμενη ιδιοκτησία της Bodytalk με αρνητικές επιδόσεις. Από τα περίπου 20 καταστήματα που λειτουργούν σήμερα, τα 13 παραμένουν ανοιχτά.

Σε επόμενη φάση, στόχος είναι η επέκταση του σήματος Bodytalk στο εξωτερικό μέσω αντίστοιχων συνεργασιών με αλυσίδες λιανικής που δραστηριοποιούνται στα αθλητικά είδη και στην κατηγορία του «athleisure». Ο Δημήτρης Ματεμτζής αποκάλυψε ότι έχουν ήδη γίνει σχετικές επαφές και συζητήσεις.

Η ανάπτυξη των καταστημάτων κοσμημάτων της ισπανικής αλυσίδας Miramira επεκτείνεται δυναμικά, με την Intrafashion να έχει ανοίξει ήδη 13 καταστήματα στην Ελλάδα από τον περασμένο Απρίλιο. Στόχος είναι το δίκτυο να φτάσει τα 30 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2027.

Αντίθετα, η συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο Teddy για την ανάπτυξη των σημάτων Terranova και Calliope, η οποία ξεκίνησε το 2024, θα λήξει τον Φεβρουάριο του 2026, καθώς τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δεν κρίνονται ικανοποιητικά.

Στα επόμενα βήματα του κ. Ματεμτζή περιλαμβάνεται πιθανότατα και η είσοδος στην αγορά των καλλυντικών μέσω της εξαγοράς αλυσίδας λιανικής, ωστόσο ο ίδιος αρνήθηκε το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων για την απόκτηση της «Dust + Cream» όταν ρωτήθηκε σχετικά.

H «Pink Woman», που αποτελεί τη βάση της Intrafashion, ιδρύθηκε το 2004 στην Καβάλα από τον Παύλο Χατζηπαυλίδη, ο οποίος απεβίωσε τον Μάρτιο.

Ο Δημήτρης Ματεμτζής, στέλεχος εταιρειών όπως η Champion στο παρελθόν, ανέλαβε το τιμόνι της επιχείρησης το 2020, δρομολογώντας την εξυγίανση και την ανάκαμψή της.

Το 2024, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 46,8 εκατ. ευρώ από 40,2 εκατ. ευρώ το 2023 και μόλις 18,8 εκατ. ευρώ το 2020. Φέτος, αναμένεται να κλείσει στα 54,2 εκατ. ευρώ (με την ενσωμάτωση της Bodytalk από τον Ιούλιο). Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων, οι πωλήσεις για το 2025 εκτιμώνται στα 50 εκατ. ευρώ. Το 2024, τα καθαρά προ φόρων κέρδη του ομίλου ξεπέρασαν τα 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος αναμένεται να διαμορφωθούν σε 6,8 εκατ. ευρώ από ζημιές 5,2 εκατ. ευρώ το 2019.

Η Intrafashion απασχολεί πλέον 850 εργαζομένους, σε σύγκριση με 620 πέρυσι και 237 πριν από πέντε χρόνια.

Ο σχεδιασμός των προϊόντων γίνεται στην Ελλάδα, αλλά η παραγωγή πραγματοποιείται κυρίως στην Κίνα, στο Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.