Toyota: To Hilux μπαίνει στην πρίζα

Ηλεκτρισμός και Υδρογόνο: Η Toyota αλλάζει το Hilux για πάντα!

Auto & Moto
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Η Toyota ανατρέπει τα δεδομένα στην κατηγορία των pick-up, καθώς ετοιμάζεται να παρουσιάσει τη νέα, ένατη γενιά του Hilux το φθινόπωρο του 2026 στη Δυτική Ευρώπη. Οι εκδόσεις θα περιλαμβάνουν μια υβριδική έκδοση 48V και μια αμιγώς ηλεκτρική. Οι κινητήρες diesel και βενζίνης θα διατηρηθούν για τις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.

Το 2028, η Toyota θα προχωρήσει στην παραγωγή ενός Hilux με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για βιώσιμη κινητικότητα. Η εισαγωγή του νέου μοντέλου σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Hilux, με έμφαση στα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, σύμφωνα με την πολυτεχνολογική στρατηγική «Toyota Multi-Pathway».

Σχεδιαστικά, το νέο Hilux υιοθετεί τη φιλοσοφία «Tough & Agile», προσδίδοντας δυναμική εμφάνιση με νέες αναλογίες και στιβαρή σιλουέτα. Η μπροστινή όψη διαθέτει λεπτούς προβολείς που συνδέονται με μια κεντρική μπάρα που φέρει το λογότυπο TOYOTA. Στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η αεροδυναμική σχεδίαση ξεχωρίζει, αντικαθιστώντας την παραδοσιακή μάσκα, ενώ τοποθετούνται ειδικές ζάντες αλουμινίου. Επιπλέον, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν σκαλοπάτι στο πίσω μέρος για ευκολότερη πρόσβαση και επανασχεδιασμένα πλαϊνά σκαλοπάτια.

Αποκλειστικά διαθέσιμο με αμάξωμα Double Cab, το εσωτερικό του νέου Hilux έχει αναβαθμιστεί αισθητά, επηρεασμένο από το νέο Toyota Land Cruiser. Η κεντρική κονσόλα υιοθετεί έναν οριζόντιο σχεδιασμό, ενσωματώνοντας έναν προσαρμόσιμο πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών για τον οδηγό και μια κεντρική οθόνη αφής πολυμέσων, επίσης έως 12,3 ιντσών.

Όλα τα χειριστήρια τετρακίνησης (AWD) και off-road έχουν συγκεντρωθεί σε κεντρική θέση για μεγαλύτερη ευκολία. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει επιλογέα shift-by-wire, που λειτουργεί με ένα απλό άγγιγμα. Για βελτιωμένη συνδεσιμότητα, το Hilux προσφέρει ασύρματο φορτιστή smartphone και νέες θύρες USB στο πίσω μέρος της καμπίνας.

Οι κάτοχοι του νέου Hilux μπορούν να έχουν πρόσβαση σε απομακρυσμένες και συνδεδεμένες υπηρεσίες μέσω της εφαρμογής MyToyota, προσφέροντας πρακτικότητα σε ιδιώτες και εταιρικούς πελάτες.

Επιπλέον, είναι το πρώτο Hilux που εφοδιάζεται με ηλεκτρικό υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης (EPS), παρέχοντας πιο άμεση αίσθηση, μεγαλύτερη ευελιξία και μειωμένες αντιδράσεις σε ανώμαλα οδοστρώματα.

Το προηγμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Toyota T-Mate έχει επεκταθεί σημαντικά, περιλαμβάνοντας λειτουργίες όπως Low Speed Acceleration Suppression, Proactive Driving Assist και Emergency Driving Stop System. Οι ενημερώσεις over-the-air θα επιτρέπουν απρόσκοπτες αναβαθμίσεις στα συστήματα ασφάλειας.

Σημαντικό είναι ότι το βάθος βύθισης του ηλεκτρικού Hilux παραμένει στα 70 εκατοστά, ίδιο με το τρέχον μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το Hilux BEV διαθέτει επίσης το σύστημα Multi-Terrain Select, που προσαρμόζει την απόδοση του οχήματος σε διαφορετικά εδάφη εκτός δρόμου, προσφέροντας εμπειρία τετρακίνησης που παραπέμπει σε συμβατικό σύστημα μετάδοσης L4.

Το σύστημα κίνησης του Hilux BEV περιλαμβάνει μπαταρία ιόντων λιθίου 59,2 kWh και εμπρός και πίσω e-Axles, παρέχοντας μόνιμη τετρακίνηση με ροπή 205 Nm στον εμπρός άξονα και 268,6 Nm στον πίσω. Οι τρέχουσες εκτιμήσεις προβλέπουν ωφέλιμο φορτίο περίπου 715 kg και ικανότητα ρυμούλκησης 1.600 κιλών, με αυτονομία περίπου 240 χλμ.

Το σύστημα κίνησης Hybrid 48V, που εισήχθη στην τρέχουσα γκάμα του Hilux το 2025, αναμένεται να συνεχίσει να είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη και στη νέα γενιά. Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το 3ο τρίμηνο του 2026.

Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα για εξοικονόμηση χώρου, έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια και έναν μετατροπέα DC-DC. Αυτή η μπαταρία υποστηρίζει τον κινητήρα 2.8lt diesel, προσφέροντας ομαλή, αθόρυβη και εκλεπτυσμένη απόδοση σε συνθήκες εντός και εκτός δρόμου. Η βελτιωμένη απόδοση είναι ιδιαίτερα αισθητή κατά την επιτάχυνση.

Η ικανότητα μεταφοράς φορτίου παραμένει αναλλοίωτη, με δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου έως έναν τόνο και ρυμούλκησης τρέιλερ με φρένα έως 3.500 κιλά.

Διατηρείται επίσης η ικανότητα διέλευσης νερού βάθους 70 εκατοστών. Η απόδοση εκτός δρόμου ενισχύεται με το σύστημα Multi-Terrain Select, το οποίο μπορεί να ενεργοποιήσει ο οδηγός για να προσαρμόσει την απόδοση σε διαφορετικές επιφάνειες. Το Multi-Terrain Monitor βοηθά στην οδήγηση εκτός δρόμου, ενώ το Panoramic View Monitor υποστηρίζει στην στάθμευση και στους ελιγμούς.