Η τελευταία επίδειξη μόδας του Giorgio Armani – Μια πασαρέλα που χορογράφησε ο ίδιος

Giorgio Armani: Η συγκινητική «αυλαία» που σκηνοθέτησε ο ίδιος

Μόδα
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Σε μια απρόβλεπτη τροπή της ζωής, ο Giorgio Armani, ο οποίος κυριάρχησε στη μόδα του Μιλάνου για μισό αιώνα και διαχειριζόταν κάθε λεπτομέρεια του οίκου του μέχρι το τέλος, κατάφερε να σκηνοθετήσει ο ίδιος την τελετή αποχαιρετισμού του.

Ο Armani αφιέρωσε τους τελευταίους μήνες της ζωής του στον σχεδιασμό του εορτασμού των 50 χρόνων της μάρκας του, με μια επίδειξη μόδας στην Πινακοθήκη της Μπρέρα, στην καρδιά του Μιλάνου, όπου εγκαινιάστηκε μια έκθεση αφιερωμένη στον Ιταλό σχεδιαστή. Οι προσκλήσεις για τη βραδιά της 28ης Σεπτεμβρίου είχαν ήδη σταλεί πριν από τον θάνατό του νωρίτερα μέσα στον μήνα.

Η εκδήλωση του Armani πραγματοποιήθηκε με μια αίσθηση θλίψης, αλλά ταυτόχρονα ήταν μεγαλοπρεπής και εντυπωσιακή, όπως ακριβώς την είχε οραματιστεί ο ίδιος. Στις προσκλήσεις αναφερόταν ότι η ενδυμασία θα ήταν επίσημη, ενώ μαζί με αυτές δόθηκε και ένα μπλουζάκι με μια ασπρόμαυρη φωτογραφία του νεαρού Armani. Πολλοί από τους καλεσμένους επέλεξαν να φορέσουν το μπλουζάκι κάτω από το σμόκιν τους.

Στην πρώτη σειρά, η Λoρίν Χάτον, φορώντας ένα λευκό κοστούμι, καθόταν δίπλα στην Κέιτ Μπλάνσετ και τον Ρίτσαρντ Γκιρ, ο οποίος με τα ρούχα Armani στην ταινία "American Gigolo" του 1980, απογείωσε την εικόνα του και έκανε διάσημο τον Ιταλό σχεδιαστή παγκοσμίως.

«Έπρεπε να είμαι εδώ για εκείνον», δήλωσε ο σχεδιαστής Paul Smith. «Ήταν ένας λαμπρός άνθρωπος, αλλά και προσγειωμένος, όπως εγώ. Την πρώτη φορά που τον συνάντησα, σκούπιζε το δρόμο έξω από το κατάστημά του. Αν το σκεφτείτε, ήταν πιθανώς ο πρώτος που φόρεσε μακό κάτω από κοστούμι. Τώρα το κάνουν όλοι».

Η τελευταία συλλογή στην οποία εργάστηκε ο Armani ήταν μια βαθιά προσωπική και συναισθηματική δημιουργία. Τα ρούχα ήταν ένας φόρος τιμής σε δύο από τα αγαπημένα του μέρη: την ιστορική συνοικία Μπρέρα της πόλης όπου ζούσε και εργαζόταν, και το νησί της Παντελερίας, όπου είχε ένα εξοχικό.

Υπήρχε η χαρακτηριστική απαλή και δυναμική ραπτική, σε ένα σακάκι με διπλή σειρά κουμπιών και φαρδιά παντελόνια, καθώς και άνετα φορέματα στο έντονο μπλε της Μεσογείου από ελαφριά οργάντζα, που θύμιζαν το αεράκι του νησιού.

Τα αγαπημένα μοντέλα του Armani από όλες τις εποχές, συμπεριλαμβανομένης της Τζίνα Ντι Μπερνάρντο, που πρωταγωνίστησε στις πρώτες διαφημιστικές καμπάνιες, περπατούσαν αργά πάνω στην πασαρέλα, ενώ ένας πιανίστας έπαιζε ζωντανά.

Η μόνη αλλαγή που έκανε η ομάδα του Armani μετά τον θάνατό του ήταν η μείωση της κλίμακας του πάρτι μετά την επίδειξη. Αντί για μεγάλη γιορτή, υπήρχαν κομψά μπολ με ριζότο και μια ξενάγηση στην έκθεση «Milano: Per Amore», την πρώτη έκθεση μόδας που πραγματοποιήθηκε στην Pinacoteca di Brera, η οποία παρουσιάζει 120 «αριστουργήματα» του Armani ανάμεσα στα έργα των Caravaggio και Raphael, σύμφωνα με τον διευθυντή της γκαλερί, Angelo Crespi.

Μια πλούσια ντυμένη με πτυχώσεις μπλε του μεσονυκτίου φούστα και κορμάκι, που φόρεσε η Ζιλιέτ Μπινός στο φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών το 2016, συνδυάστηκε με μια Madona του Τζοβάνι Μπελίνι, στην οποία φοράει ένα ρούχο του ίδιου μπλε.

Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στο μέλλον του οίκου Armani. Ο σχεδιαστής άφησε ακριβείς οδηγίες στους κληρονόμους του, δηλώνοντας ότι πρέπει να επιδιώξουν την πώληση της μάρκας, και καθορίζοντας τους προτιμώμενους αγοραστές, όπως ο γαλλικός όμιλος πολυτελείας LVMH, η L’Oréal, με την οποία ο Armani συνεργάστηκε σε μάρκες ομορφιάς, και η εταιρεία γυαλιών EssilorLuxottica.

Σε πρώτη φάση, η εταιρεία θα διοικείται από την οικογένειά του και τον συνεργάτη του, Leo Dell’Orco.

*Με στοιχεία από theguardian.com