Έφηβος από το Essex: Μετέτρεψε το υπνοδωμάτιό του σε χρυσωρυχείο!
Ένα δωμάτιο στο Έσεξ, μια απλή ιδέα και ένας 15χρονος με επιχειρηματικό δαιμόνιο: ο Harrison Nott μετατρέπει το υπνοδωμάτιό του σε μια ακμάζουσα επιχείρηση με τζίρο που αναμένεται να φτάσει τις 100.000 λίρες (περίπου 117.000 ευρώ) φέτος. Χωρίς γραφείο, χωρίς προσωπικό και χωρίς να χρειαστεί να βγει από το σπίτι του, ο Nott αποδεικνύει ότι η ηλικία δεν είναι εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα.
Η ιστορία του, όπως την αφηγήθηκε το Essex Live, είναι κάτι περισσότερο από μια απλή επιτυχία. Ο Nott, από το Maldon της ανατολικής Αγγλίας, διευθύνει την CoolTowel, μια εταιρεία που ιδρύθηκε το 2023 και έχει ήδη αποστείλει πάνω από 15.000 παραγγελίες. Το προϊόν του; Μια πετσέτα τριπλής στρώσης από πολυεστέρα, η οποία, όταν βραχεί, στραγγιχτεί και τινάζεται, ρίχνει τη θερμοκρασία και προσφέρει ανακούφιση από τη ζέστη – ιδανική για αθλητές, γυμναστήρια και όσους υποφέρουν από τη ζέστη του καλοκαιριού.
«Πιστεύω ότι θα ξεπεράσω τις 100.000 λίρες σε τζίρο αυτό το καλοκαίρι. Το έχω ήδη προβλέψει και υπολογίσει», δήλωσε ο Harrison στο Essex Live, με αυτοπεποίθηση που θα ζήλευαν πολλοί έμπειροι επιχειρηματίες.
Η ιδέα δεν ήρθε από κάποιο MBA, αλλά από την προσωπική του εμπειρία ως παίκτης σκουός. Παρατηρώντας ένα κενό στην αγορά, αποφάσισε να δημιουργήσει ο ίδιος το προϊόν. Δεν ήταν η πρώτη του επιχειρηματική απόπειρα: από τα οκτώ του χρόνια μεταπουλούσε αντικείμενα στο eBay, μαθαίνοντας από τα λάθη του. «Αυτές οι αποτυχίες μου έδωσαν τις δεξιότητες που χρειαζόμουν για να ξεκινήσω κάτι καινούργιο», παραδέχεται.
Με επιχειρηματικό DNA από τον πατέρα του, ο οποίος διαχειρίζεται μια επιχείρηση εδώ και χρόνια, ο Harrison συνδυάζει την CoolTowel με τις σπουδές του στην Γ’ Γυμνασίου. Η ανάπτυξη της επιχείρησης ήρθε γρήγορα, χάρη στο TikTok και το Shopify. «Έφτασα τις 50 πωλήσεις την ημέρα και από τότε δεν σταμάτησε να μεγαλώνει», θυμάται. Η κορύφωση ήρθε το καλοκαίρι, με 15.000 λίρες σε πωλήσεις σε μία ημέρα, εξαντλώντας το απόθεμα για εβδομάδες.
Το μυστικό της επιτυχίας του βρίσκεται στον τρόπο που πουλάει: όχι μόνο το προϊόν, αλλά και την ιστορία του. «Με βιντεοσκοπώ να πακετάρω τις παραγγελίες και το ανεβάζω στο TikTok. Νομίζω ότι ο κόσμος εκτιμά να βλέπει τον ίδιο τον ιδιοκτήτη να ασχολείται με τα πάντα, είναι κάτι αληθινό», εξηγεί.
Ο Nott δίνει επίσης κοινωνική διάσταση στην επιχείρησή του, δωρίζοντας πετσέτες σε άτομα με ασθένειες που επηρεάζουν τη θερμοκρασία του σώματος, χορηγώντας την αθλητική ημέρα του σχολείου του και δίνοντας ομιλίες σε άλλους μαθητές. «Θέλω να βοηθήσω τους ανθρώπους να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό και να στήσουν τη δική τους επιχείρηση ή να μάθουν όποια δεξιότητα θέλουν», δηλώνει.
Σχεδιάζει ήδη το επόμενο βήμα: επενδύσεις και φυσικά καταστήματα. «Θέλω να δω μέχρι πού μπορώ να φτάσω, ίσως να εξασφαλίσω επένδυση στο Dragon’s Den και να πουλάω σε καταστήματα», λέει με σιγουριά.
Σε αυτή την πορεία δεν ήταν μόνος. Το 2024, ο πατέρας του, Matthew Nott, του δάνεισε χρήματα για να ανταπεξέλθει στη ζήτηση. «Είναι ίδιος με εμένα όταν ήμουν νέος», παραδέχεται. Και υπογραμμίζει: «Όταν κάτι δεν του βγαίνει, δεν αρκείται στο “εντάξει, το προσπάθησα”. Αναλύει τι ήταν αυτό που πήγε στραβά».
Το σχολείο επίσης τον βοήθησε, με την καθηγήτρια επιχειρηματικότητας να τον ενθαρρύνει να κατοχυρώσει το εμπορικό σήμα και να συστήσει την εταιρεία ως ανώνυμη.
Παρόλα αυτά, ο Harrison προσγειώνει τον μύθο της εύκολης επιτυχίας. Παραδέχεται ότι, παρότι τιμολογεί γύρω στις 1.000 λίρες την ημέρα, η κερδοφορία «εξατμίζεται» λόγω της διαφήμισης, των προμηθειών και άλλων εξόδων. Ωστόσο, παραμένει ενθουσιασμένος, δηλώνοντας ότι έχει πλέον «τη σωστή στρατηγική και το σωστό όραμα».
Από ένα δωμάτιο, με μια κάμερα κινητού και μια βρεγμένη πετσέτα, ο Harrison Nott αποδεικνύει ότι η επιχειρηματικότητα δεν έχει όρια ηλικίας.