Η παρακμή της Black Friday στις ΗΠΑ

Black Friday τέλος; Οι Αμερικανοί αλλάζουν συνήθειες στα ψώνια!

Ελλάδα
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Πριν από μια δεκαετία, η Black Friday στις ΗΠΑ αποτελούσε το απόγειο των καταναλωτικών εκδηλώσεων. Οι καταναλωτές περίμεναν υπομονετικά σε ατελείωτες ουρές, συχνά πριν από την κανονική ώρα αφύπνισης, με την ελπίδα να εξασφαλίσουν τις καλύτερες προσφορές. Σήμερα, ενώ οι αφοσιωμένοι «κυνηγοί» προσφορών ίσως συνεχίζουν την παράδοση, η πλειοψηφία έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ψωνίζει, θέτοντας σε κίνδυνο την ίδια την Black Friday ως το κορυφαίο αγοραστικό γεγονός της χρονιάς.

Νέα έρευνα της Quantum Metric αποκαλύπτει ότι το 45% των Αμερικανών καταναλωτών ξεκίνησε τις αγορές για τις γιορτές πριν από την Black Friday. Ένας στους τέσσερις μάλιστα, σχεδίαζε να τις ολοκληρώσει πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών, σηματοδοτώντας την εξασθένιση της «μάχης» για την καλύτερη προσφορά στα πολυκαταστήματα.

Ενδεχομένως το πιο εντυπωσιακό είναι ότι ούτε οι εκπτώσεις του Οκτωβρίου φάνηκαν να ωφελούν ιδιαίτερα το λιανεμπόριο. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, μόλις το 15% των καταναλωτών στις ΗΠΑ αξιοποίησε τις προσφορές του προηγούμενου μήνα. Αντίθετα, οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν να αγοράζουν δώρα όποτε τους βολεύει, μετατρέποντας τις εορταστικές αγορές σε μια διαρκή καταναλωτική δραστηριότητα.

Επιπλέον, η στροφή στην τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό των καλύτερων προσφορών αυξάνεται. Περίπου το 33% των ερωτηθέντων στην έρευνα της Deloitte δήλωσε ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τέτοια εργαλεία στις φετινές αγορές, διπλασιάζοντας το ποσοστό σε σύγκριση με πέρυσι.

"Η υιοθέτηση της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (gen AI) δείχνει ότι οι προσδοκίες στρέφονται προς την εξατομίκευση και την αποδοτικότητα", ανέφερε η εταιρεία. "Οι καταναλωτές θέλουν πια άμεσες προτάσεις προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις, τον προϋπολογισμό και τους παραλήπτες των δώρων, ανεβάζοντας τον πήχυ για τις ψηφιακές εμπειρίες των καταστημάτων λιανικής", επεσήμανε. Για την ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων, η Deloitte πρότεινε στις επιχειρήσεις λιανεμπορίου να ενσωματώσουν εργαλεία όπως εφαρμογές εντοπισμού δώρων με τεχνητή νοημοσύνη ή ψηφιακούς βοηθούς στις ιστοσελίδες και εφαρμογές τους.