Black Friday: Ακρίβεια «χτυπά» την πόρτα των Αμερικανών καταναλωτών
Εν μέσω κύματος ακρίβειας, πρωτοφανής αριθμός Αμερικανών ετοιμάζεται για την Black Friday. Ενώ η περσινή χρονιά χαρακτηριζόταν από μοναδικές προσφορές, φέτος οι καταναλωτές ενδέχεται να απογοητευτούν λόγω των αυξημένων δασμών που περιόρισαν τα εκπτωτικά προϊόντα. Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, 186,9 εκατομμύρια άνθρωποι – αριθμός ρεκόρ που ξεπερνά τα 183 εκατομμύρια πέρυσι – αναμένεται να επισκεφθούν τα καταστήματα κατά τη διάρκεια του πενθημέρου προσφορών, από την Ημέρα των Ευχαριστιών έως την Cyber Monday. Η γιορτινή περίοδος, συμπεριλαμβανομένου αυτού του πενθημέρου, αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των ετήσιων κερδών για το αμερικανικό λιανεμπόριο.
Οι επιχειρήσεις, επηρεασμένες από τους δασμούς, ξεκίνησαν νωρίτερα τις προωθητικές ενέργειες για να εξασφαλίσουν τις πωλήσεις τους. Η Εθνική Ένωση Λιανεμπορίου προβλέπει πωλήσεις άνω του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων σε φυσικά και ψηφιακά καταστήματα για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 3,7% και 4,2% αντίστοιχα σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο με βραδύτερο ρυθμό από το 4,8% του 2024. «Όλα φαίνονται πολύ ακριβότερα», δήλωσε κάτοικος της Νέας Υόρκης στο Reuters, σκοπεύοντας να περιορίσει τις δαπάνες της στην Black Friday. Παράλληλα, άλλοι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν τις αγορές τους σε δώρα και προσωπικά είδη, καθώς το κόστος των αναγκαίων αγαθών έχει αυξηθεί. Κάτοικος του Αϊντάχο ανέφερε στο Reuters ότι θα αποφύγει τα ηλεκτρονικά είδη και τις μεγάλες αγορές, προτιμώντας δώρα όπως παπούτσια, βιβλία και προϊόντα για το σπίτι, λόγω της αναμενόμενης αύξησης του κόστους της ασφάλισης υγείας το 2026.
Η Ένωση εκτιμά ότι οι δαπάνες για δώρα και εποχιακά προϊόντα θα φτάσουν τα 890 δολάρια ανά άτομο, μειωμένες από τα 902 δολάρια πέρυσι. Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι περιμένουν τις προσφορές του Σαββατοκύριακου, αυξημένο ποσοστό σε σχέση με το 59% της προηγούμενης χρονιάς.
Ο Έντγκαρ Ντβόρσκι, ιδρυτής της πλατφόρμας Consumer World, επισημαίνει ότι «το να ξέρεις πότε είναι η σωστή στιγμή να αγοράσεις φέτος είναι δυσκολότερο». Και πρόσθεσε: «Με τόσες προσφορές πριν από την Black Friday, κανείς δεν ξέρει αν θα υπάρξουν ξανά τέτοιες εκπτώσεις την ημέρα της Black Friday ή αν τα δημοφιλή προϊόντα θα επιστρέψουν στα ράφια». Η Τζέσικα Ραμίρες, από την Consumer Collective, παρατήρησε: «Είδα σίγουρα λιγότερες προσφορές φέτος, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο. Οι πρώτες δύο εβδομάδες του Νοεμβρίου συνήθως φέρνουν κάποια κινητικότητα, αν και τα τελευταία χρόνια οι εκπτώσεις δεν ήταν πολύ μεγάλες, αλλά φέτος υπήρξε πολύ μικρή δραστηριότητα και πολύ περισσότερες τιμές χωρίς έκπτωση». Σύμφωνα με την ίδια, «όταν πράγματι προκύπτουν προσφορές… δεν είναι αξιοσημείωτες και δεν διαρκούν πολύ».