
Αύξηση επιβατών στα λεωφορεία, αλλά με λιγότερα δρομολόγια και ελλείψεις
Παρά την αύξηση της επιβατικής κίνησης, λεωφορεία και τρόλεϊ πραγματοποίησαν λιγότερα δρομολόγια πέρυσι. Το σύνολο των εκτελεσθέντων δρομολογίων και των διανυθέντων οχηματοχιλιομέτρων μειώθηκε σε σύγκριση με το 2023, ενώ οι αστικές συγκοινωνίες (ΟΣΥ) μετρούν απώλειες και στον αριθμό προσωπικού, με τις ελλείψεις σε οδηγούς να αποτελούν σημαντικό πρόβλημα. Οι επιβάτες συχνά στριμώχνονται στα λεωφορεία μετά από μεγάλη αναμονή στις στάσεις.
Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ (με θυγατρικές τις ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) για το 2024, οι συνολικές επιβιβάσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ διαμορφώθηκαν στα 232,58 εκατ., από 215,11 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 8,12%. Αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες επιστρέφουν στα μέσα μαζικής μεταφοράς μετά την πανδημία, αν και ο αριθμός των επιβιβάσεων δεν έχει επανέλθει στα επίπεδα προ πανδημίας, καθώς το 2019 ξεπέρασαν τα 320 εκατ.
Τα εκτελεσθέντα δρομολόγια, στα οποία συνυπολογίζονται και οι περιφερειακές γραμμές που εκτελούν τα ΚΤΕΛ σε Ανατολική και Δυτική Αττική για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, μειώθηκαν από 4,89 εκατ. το 2023 σε 4,705 εκατ. πέρυσι (-3,91%).
Επιπλέον, το ποσοστό εκτέλεσης των δρομολογίων των λεωφορείων των ΟΣΥ μια τυπική καθημερινή ημέρα μειώθηκε στο 79,5%, από 85,3% το 2023 και 87,4% το 2022. Πέρυσι, από τα 16.500 προγραμματισμένα δρομολόγια ημερησίως εκτελέστηκαν 13.118, ενώ τα διαθέσιμα οχήματα που κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής αυξήθηκαν σε 1.118, από 1.109 το 2023. Τα οχηματοχιλιόμετρα που εκτελέστηκαν (ΟΣΥ και ΚΤΕΛ) σημείωσαν μικρή μείωση 0,9% σε σχέση με το 2023, από 83,41 εκατ. σε 82,65 εκατ.
Ο στόλος των λεωφορείων, του οποίου η ονομαστική δύναμη (ενεργά οχήματα, παροπλισμένα και ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών) μειώθηκε το 2024 σε 1.373 οχήματα, από 1.625 το 2022, λόγω της εκκαθάρισης και απόσυρσης οχημάτων ενόψει της προμήθειας νέων λεωφορείων. Αποσύρθηκαν οριστικά όλα τα οχήματα τεχνολογίας Euro 1.