ΕΛΣΤΑΤ: Στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο - Άλμα τιμών σε κρέας, καφέ, σοκολάτα

Ακρίβεια: Ο πληθωρισμός «καλπάζει» – Αυξήσεις φωτιά σε τρόφιμα και στέγαση!

Οικονομία
Δημοσιεύθηκε  · 4 λεπτά ανάγνωση

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο πληθωρισμός «άγγιξε» το 2,4% τον Νοέμβριο, σημειώνοντας αύξηση από το 2% του Οκτωβρίου. Παράλληλα, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε μικρή αύξηση της τάξης του 0,1% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο, σε αντίθεση με τη μείωση 0,4% που είχε καταγραφεί την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Δεκεμβρίου 2024 – Νοεμβρίου 2025 αυξήθηκε κατά 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023-2024. Η αύξηση αυτή είναι ελαφρώς μικρότερη από την αύξηση 2,8% που είχε σημειωθεί το προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% τον Νοέμβριο 2025, σε σύγκριση με το 2024, οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών, όπου ορισμένα είδη κατέγραψαν διψήφιες ανατιμήσεις. Επιπλέον, αυξήθηκε το κόστος στέγασης και οι τιμές σε ξενοδοχεία, καφέ και εστιατόρια.

Ειδικότερα, οι τιμές του κρέατος σημείωσαν άλμα 13%, ενώ οι ανατιμήσεις στον καφέ έφτασαν το 20,7% και στις σοκολάτες το 22,9%.

Αναλυτικότερα, στην άνοδο του πληθωρισμού κατά 2,4% συνέβαλαν οι αυξήσεις των δεικτών:

* 2,7% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα, σοκολάτες, προϊόντα ζαχαροπλαστικής και καφέ. Εν μέρει, η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών σε ελαιόλαδο, λαχανικά και σάλτσες-καρυκεύματα.
* 1,7% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης των τιμών σε αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.
* 1,3% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
* 3,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι και ηλεκτρισμό. Η μείωση των τιμών σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο θέρμανσης αντιστάθμισε μέρος της αύξησης.
* 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών σε είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και οικιακές υπηρεσίες. Η μείωση των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές αντιστάθμισε εν μέρει την άνοδο.
* 0,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης των τιμών σε ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, καθώς και νοσοκομειακή περίθαλψη. Η μείωση των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα αντιστάθμισε μέρος της αύξησης.
* 0,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης των τιμών σε καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, πετρέλαιο κίνησης, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά και εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Η μείωση των τιμών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και βενζίνη αντιστάθμισε μέρος της αύξησης.
* 0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
* 0,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης των τιμών σε διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, πολιτιστικές δραστηριότητες και πακέτα διακοπών. Η μείωση των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές αντιστάθμισε μέρος της αύξησης.
* 2,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης των τιμών σε δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
* 7,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών σε εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
* 0,6% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης των τιμών σε κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας και άλλες υπηρεσίες. Η μείωση των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας και ασφάλιστρα οχημάτων αντιστάθμισε μέρος της αύξησης.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον Νοέμβριο, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο 2025, οφείλεται κυρίως στην άνοδο της ομάδας Στέγαση κατά 1,6%, λόγω αύξησης των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό και πετρέλαιο θέρμανσης, καθώς και στην άνοδο κατά 0,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Αντίθετα, μειώσεις καταγράφηκαν στις εξής κατηγορίες:

* 0,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης των τιμών σε πίτσες και πίτες, νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά και σάλτσες-καρυκεύματα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών σε μοσχάρι, πουλερικά και καφέ.
* 0,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
* 0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
* 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
* 0,6% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
* 0,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.