Οι πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για οδήγηση – Η θέση της Ελλάδας

Χώρες θανάτου: Πού είναι πιο επικίνδυνη η οδήγηση στην Ευρώπη;

Κόσμος
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025, η Σερβία αναδεικνύεται ως η πιο επικίνδυνη ευρωπαϊκή χώρα για οδήγηση, καταγράφοντας 78 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024.

Ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα. Η Νορβηγία, στον αντίποδα, αναδεικνύεται ως η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Σημειώνεται ότι η Βουλγαρία κατείχε τα πρωτεία στις πιο επικίνδυνες χώρες για το 2024.

Στην πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών προστίθενται η Ελλάδα και η Κροατία, με 64 και 62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους αντίστοιχα. Ενώ η Κροατία έχει επιδείξει σημαντική βελτίωση, η Ελλάδα έχει σημειώσει άνοδο στην κατάταξη, καταγράφοντας 64 θανάτους ανά εκατομμύριο σε σύγκριση με τους 60 θανάτους που είχε καταγράψει το 2023.

Επιπλέον, στην κατηγορία των επικίνδυνων χωρών για οδήγηση συγκαταλέγονται η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο), η Ιταλία (51 θάνατοι ανά εκατομμύριο) και η Ισπανία (36 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

Αντίθετα, μετά τη Νορβηγία, η Σουηδία ξεχωρίζει ως ασφαλής χώρα για οδήγηση με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, ενώ η Μάλτα συμπληρώνει την πρώτη τριάδα με 21 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.

Η μελέτη υπογραμμίζει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν πρότυπα οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών, στην Ελλάδα η υπερβολική ταχύτητα συνέβαλε περίπου στο 18% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Η ίδια έκθεση τονίζει ότι η αυστηρότερη επιβολή των ορίων ταχύτητας θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Επιπλέον, εκτιμάται ότι η αύξηση της ταχύτητας κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%.