Οι πιο επικίνδυνες χώρες της Ευρώπης για οδήγηση – Η θέση της Ελλάδας

Χώρες παγίδα: Πού κινδυνεύεις περισσότερο οδηγώντας στην Ευρώπη;

Κόσμος
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας και Μεταφορών (ETSC) για το 2025, η Σερβία κατέχει την πρώτη θέση στη λίστα των πιο επικίνδυνων ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση, με 78 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024. Ακολουθούν η Ρουμανία και η Βουλγαρία με 77 και 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα.

Στον αντίποδα, η Νορβηγία αναδεικνύεται ως η ασφαλέστερη χώρα στην Ευρώπη για οδήγηση, με μόλις 16 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Η Σερβία προσπέρασε τη Βουλγαρία, η οποία κατείχε τα πρωτεία το 2024, κατακτώντας τον τίτλο της χώρας με τους πιο επικίνδυνους δρόμους για τους οδηγούς στην Ευρώπη.

Την πεντάδα των πιο επικίνδυνων χωρών συμπληρώνουν η Ελλάδα και η Κροατία με 64 και 62 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα. Αξιοσημείωτη είναι η βελτίωση της Κροατίας στον τομέα αυτό, σε αντίθεση με την Ελλάδα, η οποία ανέβηκε στην κατάταξη με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο, σε σύγκριση με τους 60 θανάτους που είχε καταγράψει το 2023.

Επιπλέον, στην κατηγορία των επικίνδυνων χωρών για οδήγηση συγκαταλέγονται η Πορτογαλία (60 θάνατοι ανά εκατομμύριο), η Ιταλία (51 θάνατοι ανά εκατομμύριο) και η Ισπανία (36 θάνατοι ανά εκατομμύριο).

Αντίστοιχα, η Σουηδία και η Μάλτα ακολουθούν τη Νορβηγία ως οι ασφαλέστερες χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη, με 20 και 21 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, αντίστοιχα.

Η μελέτη του ETSC υπογραμμίζει ότι οι χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλά ποσοστά θνησιμότητας, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.

Τα παραπάνω δεδομένα συνάδουν με έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών, η οποία αναφέρει ότι στην Ελλάδα η υπερβολική ταχύτητα συνέβαλε σε περίπου 18% των θανάτων από τροχαία συμβάντα. Η ίδια έκθεση τονίζει ότι η αυστηρότερη επιβολή των ορίων ταχύτητας, μέσω ελέγχων ή καμερών, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. Επιπλέον, προβλέπεται ότι η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ