Δυστύχημα στο «Blue Star Chios»: Συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο Α΄ μηχανικός

Τραγωδία στο Blue Star Chios: Σύλληψη για τον θάνατο του 20χρονου

Ελλάδα
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Στη σύλληψη του πλοιάρχου και του Α΄ μηχανικού του πλοίου «Blue Star Chios» προχώρησαν οι λιμενικές αρχές, μετά τον θανάσιμο τραυματισμό του 20χρονου ναυτικού, βυθίζοντας στο πένθος την ναυτική κοινότητα.

Οι δύο συλληφθέντες αντιμετωπίζουν κατηγορίες για παράβαση του άρθρου 302 του Ποινικού Κώδικα («aνθρωποκτονία από αμέλεια») και έχουν ήδη οδηγηθεί στον εισαγγελέα, όπου θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις για το τραγικό συμβάν.

Την προανάκριση για την υπόθεση έχει αναλάβει το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, με σκοπό να ρίξει φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες χάθηκε η ζωή του νεαρού ναυτικού.

Ο άτυχος 20χρονος, φοιτητής σε ιδιωτική σχολή μηχανικών, είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο στις 15 Σεπτεμβρίου, αναλαμβάνοντας καθήκοντα καθαριστή μηχανής. Η συγκεκριμένη θέση εργασίας θεωρείται πολύτιμη για την μετέπειτα απόκτηση διπλώματος μηχανικού. Παρόλα αυτά, η πρόσληψή του έγινε απολύτως νόμιμα και δεν συνδεόταν άμεσα με κάποια εκπαιδευτική διαδικασία.

Όπως τονίζεται, δεν ήταν δόκιμος, αλλά κανονικό μέλος του πληρώματος, με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτό.

Σύμφωνα με τα έγγραφα του πλοίου, ο 20χρονος είχε καταθέσει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, συμπεριλαμβανομένης και βεβαίωσης βασικής ναυτικής εκπαίδευσης από το κυπριακό υφυπουργείο Ναυτιλίας, η οποία εκδόθηκε στις 8 Οκτωβρίου 2024, σύμφωνα με τη διεθνή σύμβαση. Μετά την επιβίβασή του στο «Blue Star Chios», ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία ενημέρωσης και εξοικείωσης, υπό την επίβλεψη έμπειρων αξιωματικών, η οποία περιελάμβανε και εκπαίδευση στη χρήση των υδατοστεγών πορτών.

Το δυστύχημα συνέβη ενώ ο 20χρονος κατευθυνόταν προς το μηχανοστάσιο για να αναλάβει ξανά εργασία, έχοντας ολοκληρώσει την προηγούμενη βάρδιά του στις 17:00 το απόγευμα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η υδατοστεγής πόρτα του γκαράζ δεν λειτουργούσε αυτόματα, αλλά χειροκίνητα μέσω μοχλού. Ο χειρισμός της πόρτας γινόταν από κάθε μέλος του πληρώματος που εισερχόταν ή εξέρχοταν από το μηχανοστάσιο.

Ο ναυτικός που χρησιμοποιούσε την πόρτα είχε τον πλήρη έλεγχο του συστήματος, καθώς η πόρτα κινούνταν μόνο όσο ασκούνταν πίεση στον μοχλό. Οι κανονισμοί απαιτούν η πόρτα να ανοίγει πλήρως πριν τη διασχίσει οποιοδήποτε μέλος του πληρώματος. Εάν κάποιος επιχειρούσε να περάσει πριν ολοκληρωθεί το άνοιγμα και ταυτόχρονα ενεργοποιούσε τον μηχανισμό κλεισίματος, υπήρχε σοβαρός κίνδυνος εγκλωβισμού.

Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ο νεαρός ναυτικός εγκλωβίστηκε παραμένουν ακόμη υπό διερεύνηση, με την προανάκριση του Λιμενικού Σώματος να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη υπό την εποπτεία του αρμόδιου εισαγγελέα.