Οργή από δερματολόγους για προϊόντα περιποίησης για τετράχρονα

Προϊόντα ομορφιάς για 4χρονα: Αντιδράσεις δερματολόγων για την νέα τάση!

Ομορφιά
Δημοσιεύθηκε  · 5 λεπτά ανάγνωση

Οι δερματολόγοι παγκοσμίως εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους σε μια νέα τάση που θέλει να εισάγει τα τετράχρονα παιδιά στον κόσμο της περιποίησης. Αφορμή στάθηκε η προώθηση μιας νέας μάρκας περιποίησης προσώπου και σώματος για παιδιά από μια γνωστή ηθοποιό, η οποία δραστηριοποιείται έντονα στα social media.

Οι δερματολόγοι χαρακτηρίζουν την κατάσταση "δυστοπική" και καταγγέλλουν τη βιομηχανία ομορφιάς ότι προσπαθεί να διευρύνει το πελατολόγιό της, στοχεύοντας πλέον και στα πολύ μικρά παιδιά.

Σύμφωνα με τον Guardian, τον Οκτώβριο, η Ever-eden, η πρώτη μάρκα περιποίησης προσώπου για παιδιά κάτω των 14 ετών, κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ. Επιπλέον, η Superdrug παρουσίασε πρόσφατα μια σειρά προϊόντων για άτομα ηλικίας 13 έως 28 ετών.

Πολλές μάρκες έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα σε νεαρούς χρήστες των social media, δημιουργώντας το φαινόμενο των "παιδιών της Sephora". Αυτά τα παιδιά δημοσιεύουν βίντεο στα οποία παρουσιάζουν προϊόντα ομορφιάς από εταιρείες όπως η Drunk Elephant, η Bubble και η Sol de Janeiro.

Η ηθοποιός Σέι Μίτσελ, γνωστή από τη σειρά Pretty Little Liars και με 35,2 εκατομμύρια ακόλουθους, κυκλοφόρησε μια μάσκα περιποίησης για παιδιά, δηλώνοντας ότι ήταν «εμπνευσμένη» από τις κόρες της. Σύμφωνα με την ίδια, ήθελε να δημιουργήσει κάτι «διασκεδαστικό, απαλό και ασφαλές».

Οι συνιδρύτριες της Rini, Έστερ Σονγκ και Ματ Μπέιμπελ, περιγράφουν τη μάρκα τους ως «εκεί όπου η περιποίηση συναντά το παιχνίδι», με στόχο να καλλιεργήσουν «υγιεινές συνήθειες, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση και να κάνουν προσιτά σε κάθε οικογένεια προσεκτικά σχεδιασμένα βασικά προϊόντα καθημερινής φροντίδας και παιχνιδιού».

Η τάση αυτή έχει πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις από δερματολόγους και χρήστες του διαδικτύου. Η Δρ Έμα Γουέτζγουερθ, δερματολόγος στο 55 Harley Street στο Λονδίνο, την χαρακτήρισε "γελοία" και δήλωσε: «Πιστεύω ότι αυτά τα προϊόντα είναι εντελώς περιττά. Όταν εξετάζουμε τι βάζουμε στο δέρμα των παιδιών, πρέπει να σταθμίζουμε τα οφέλη και τους κινδύνους — και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν πραγματικά οφέλη, ενώ εκθέτουμε τα παιδιά σε περιττούς κινδύνους». Τόνισε επίσης τη σημασία του να δίνουμε στα παιδιά το σωστό παράδειγμα για τη διατήρηση ενός υγιούς δέρματος, χωρίς να δίνουμε υπερβολική έμφαση στην εμφάνιση ή να τους δημιουργούμε άγχος.

Η Γουέτζγουερθ πρόσθεσε ότι τα παιδιά είναι ακομπλεξάριστα και δεν θα πρέπει να ενθαρρύνονται να εστιάζουν στην εμφάνισή τους ή να ανησυχούν για το δέρμα τους. Το δέρμα των παιδιών είναι πιο ευαίσθητο και η έκθεση σε περιττά χημικά μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ερεθισμού και ευαισθητοποίησης αργότερα.

Καταλήγοντας, ανέφερε: «Δεν υπάρχει κάτι κακό με καλά σχεδιασμένα προϊόντα που απευθύνονται ειδικά στο νεανικό δέρμα, εφόσον βασίζονται πραγματικά σε επιστημονική κατανόηση των διαφορών μεταξύ δέρματος παιδιών και ενηλίκων. Το πρόβλημα με ορισμένες από αυτές τις νέες σειρές, συμπεριλαμβανομένων των brands διασημοτήτων, είναι ότι βασίζονται στο μάρκετινγκ, όχι στην επιστήμη, και δεν προσφέρουν πραγματικό όφελος στο δέρμα.»

Η δερματολόγος Έιμι Πέρκινς έγραψε στο Instagram ότι θεωρεί "ανατριχιαστικά δυστοπικό" το γεγονός ότι η Rini προωθεί "απαλές" μάσκες προσώπου για να "αποκαταστήσουν" το νεανικό δέρμα. Θεωρεί ότι η βιομηχανία ομορφιάς επεκτείνει το κοινό της από τους εφήβους στα νήπια.

Τα προϊόντα της Rini περιλαμβάνουν καθημερινές, χωρίς άρωμα μάσκες προσώπου με ζωάκια για παιδιά τεσσάρων ετών και άνω, με κόστος £11 ανά πακέτο. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας, οι μάσκες είναι κατασκευασμένες από 100% βαμβάκι και περιέχουν βιταμίνη Ε.

Η Rini αναφέρει επίσης ότι τα προϊόντα μπάνιου της, που θα κυκλοφορήσουν το 2026, συνήθως συνιστώνται για ηλικίες δύο ετών και άνω, ενώ τα προϊόντα παιχνιδιού «είναι σχεδιασμένα να είναι ασφαλή για τα μικρά παιδιά, αλλά εσείς γνωρίζετε καλύτερα το παιδί σας». Έχει ζητηθεί σχόλιο από την εταιρεία.

Τον Οκτώβριο, η Ever-eden έγινε η πρώτη μάρκα περιποίησης δέρματος που αναπτύχθηκε από παιδοδερματολόγους ειδικά για παιδιά κάτω των 14 ετών. Η εταιρεία ανέφερε ότι σηματοδοτεί τη δημιουργία μιας κατηγορίας για τη γενιά άλφα — παιδιά περίπου ενός έως 15 ετών — με βάση την επιστήμη, την ασφάλεια και την εκπαίδευση.

Στον ιστότοπό της, υπάρχει επιλογή για προϊόντα σχεδιασμένα για παιδιά 3 έως 8 ετών, όπως καθαριστικό προσώπου και κρέμα με SPF 20, συν μια δωρεάν κορδέλα, με κόστος $48. Το προϊόν, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, είναι σχεδιασμένο για παιδιά τριών ετών και άνω, είναι δερματολογικά ελεγμένο, κατάλληλο για ευαίσθητο δέρμα και vegan.

Η εταιρεία πουλά επίσης ένα "πακέτο ρουτίνας για παιδιά", αξίας $92, που περιλαμβάνει σαμπουάν, μαλακτική, πολυβιταμινούχα κρέμα προσώπου και καθαριστικό. Απευθύνεται επίσης σε παιδιά τριών ετών και άνω. Έχει ζητηθεί σχόλιο από την Ever-eden.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Superdrug έχει λανσάρει μια σειρά με την ονομασία POP για τη γενιά Z, δηλαδή για άτομα περίπου 13 έως 28 ετών, λέγοντας ότι καλύπτει ένα κενό στην αγορά για οικονομική περιποίηση δέρματος που είναι αποτελεσματική, ασφαλής για τον δερματικό φραγμό και κατάλληλη για αναπτυσσόμενο δέρμα.

Η Έμα Μόναγκαν, επικεφαλής της κατηγορίας ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικών προϊόντων στη Superdrug, δήλωσε: «Εντοπίσαμε πραγματικό κενό στην αγορά για προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες νεότερων καταναλωτών, οι οποίοι έχουν όλο και πιο εξελιγμένες ρουτίνες αλλά εξακολουθούν να αναζητούν προσιτότητα και εμπιστοσύνη. Η σειρά POP μας επιτρέπει όχι μόνο να καλύψουμε αυτό το κενό, αλλά θέτει και νέο πρότυπο για τον τρόπο με τον οποίο μιλάμε σε νεότερους, ενημερωμένους για την περιποίηση χρήστες».

Η σειρά, η οποία περιλαμβάνει balm καθαρισμού, καθαριστικό προσώπου, τόνερ, ενυδατική, serum και SPF, αναπτύχθηκε, σύμφωνα με τη Superdrug, με εκτεταμένες δοκιμές σε νεανικό δέρμα και συνδημιουργήθηκε με μια ομάδα νέων για να διασφαλιστεί ότι κάθε φόρμουλα, σχεδιασμός και μήνυμα θα είναι αυθεντικά για αυτό το κοινό.