Ν.Ταχιάος: Απαντά γιατί έκλεισε το μετρό στη Θεσσαλονίκη- Ποιες άλλες πόλεις προχώρησαν αντίστοιχα σε διακοπή

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η απάντηση του Νίκου Ταχιάου για τις δοκιμές!

Ταξίδια
Δημοσιεύθηκε  · 3 λεπτά ανάγνωση

Με ανάρτησή του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος υπεραμύνθηκε της απόφασης να κλείσει το μετρό Θεσσαλονίκης για έναν μήνα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες δοκιμές για τη λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Στην ανάρτησή του, ο κ. Ταχιάος παραθέτει παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων που προέβησαν σε ανάλογες διακοπές της λειτουργίας του μετρό για δοκιμές νέων γραμμών. «Δεν έχει κλείσει πουθενά μετρό επειδή θα προστεθεί επέκταση, κάνουν δοκιμές που δεν είχαν κάνει πριν τη λειτουργία της βασικής γραμμής Ορίστε, λοιπόν» γράφει χαρακτηριστικά, πριν αναφερθεί σε συγκεκριμένα παραδείγματα.

Ένα από αυτά είναι η Κοπεγχάγη, όπου, όπως αναφέρει, «Πολλοί άνθρωποι έχουν αγκαλιάσει πολύ γρήγορα τη γραμμή M3 και έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας πολλών. Αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα και γνωρίζω ότι θα απογοητεύσουμε αρκετό κόσμο, όταν θα χρειαστεί να διακόψουμε πλήρως τη λειτουργία της γραμμής M3 για δύο εβδομάδες τον Ιανουάριο, προκειμένου να δοκιμάσουμε τη νέα γραμμή μετρό προς Nordhavn, τη γραμμή M4». Αυτά δήλωσε ο Henrik Plougmann Olsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Metroselskabet, σε ανακοίνωση προς τον Τύπο στις 13 Δεκεμβρίου 2019, https://bit.ly/47BuXDO. Για την ακρίβεια, για τις δοκιμές της σύνδεσης M3 με την επέκταση M4 προς το Nordhavn, η επιβατική λειτουργία της γραμμής M3 διεκόπη για 15 ημέρες, από την Κυριακή 12 Ιανουαρίου μέχρι την Κυριακή 26 Ιανουαρίου του 2020.

Αντίστοιχα, στο Μιλάνο, ο Amerigo Del Buono, Διευθυντής λειτουργιών της ATM και Διευθύνων Σύμβουλος της M4, δήλωσε στην Corriere Della Sera στις 14 Φεβρουαρίου 2024 (https://bit.ly/3LCxeWP): "… Σήμερα τρέχουμε 14 τρένα και πρέπει να δοκιμάσουμε και τα 47 τρένα του στόλου σε ολόκληρη τη γραμμή. Για να πραγματοποιηθούν αυτές οι εργασίες με ασφάλεια, η γραμμή πρέπει να κλείσει επειδή οι δοκιμές απαιτούν ολόκληρη τη δομή και τα συστήματα…”. Στην αυτόματη γραμμή M4 του Μιλάνου, επιλέχθηκε μια διαφορετική προσέγγιση. Συγκεκριμένα, η γραμμή έκλεινε διαλειμματικά για μερικές ημέρες κάθε φορά από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο του 2024, με αποτέλεσμα να χαθούν συνολικά 30 ημέρες επιβατικής λειτουργίας.

Σχετικά με την Θεσσαλονίκη, ο κ. Ταχιάος εξηγεί ότι «Κάθε επέκταση αυτόματου δικτύου απαιτεί διαφορετική στρατηγική». Επισημαίνει ότι ο νέος κλάδος που προστίθεται στην βασική γραμμή (και δεν αποτελεί απλή γραμμική επέκταση), οι διαφορετικές συμβάσεις (έξι στην περίπτωση της Καλαμαριάς), τα διαφορετικά συστήματα και οι 15 νέοι συρμοί (αναβαθμισμένοι σε σχέση με τους πρώτους 18) – εκ των οποίων οι 6 πρέπει να έχουν παραληφθεί και τεθεί σε λειτουργία μέχρι τις 31/12/25 για λόγους αποπληρωμής από το #ΕΣΠΑ – καθώς και η υποχρέωση εκ νέου πιστοποίησης όλου του δικτύου, είναι οι παράμετροι που υπαγόρευσαν την επιλογή της διακοπής σε δύο φάσεις, με μέγιστη διάρκεια ενός μηνός για κάθε φάση. Ο κ. Ταχιάος καταλήγει ότι η φωτογραφία από τα μόνιτορ του Κέντρου Ελέγχου αποδεικνύει τη σημασία των δοκιμών.