Η McDonald's απέσυρε AI διαφήμιση μετά από αντιδράσεις: «Ανατριχίλα και απογοήτευση»
Η McDonald's Ολλανδίας απέσυρε χριστουγεννιάτικη διαφήμιση που είχε δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου με τεχνητή νοημοσύνη, μετά από ένα κύμα αντιδράσεων που ξέσπασε στα κοινωνικά δίκτυα.
Το διαφημιστικό σποτ, διάρκειας 45 δευτερολέπτων, το οποίο είχε αναρτηθεί στο YouTube στις 6 Δεκεμβρίου, χρησιμοποιούσε την τεχνητή νοημοσύνη για να απεικονίσει τις μικρές «καταστροφές» που μπορεί να συμβούν κατά τη διάρκεια των εορτών.
Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες και έντονες. Οι θεατές επέκριναν το αποτέλεσμα, κάνοντας λόγο για αφύσικους χαρακτήρες, «κολλημένα» πλάνα και μια γενικότερη αίσθηση «ανατριχίλας». Πολλοί χρήστες χαρακτήρισαν τη διαφήμιση ως «την πιο κακή διαφήμιση της χρονιάς», ενώ δεν έλειψαν και οι ανησυχίες για το μέλλον των επαγγελματιών του χώρου. Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο: «Χωρίς ηθοποιούς, χωρίς συνεργείο… καλώς ήρθατε στο μέλλον του κινηματογράφου. Και δεν είναι ωραίο...»
Η εταιρεία παραγωγής The Sweetshop υπερασπίστηκε το project, ισχυριζόμενη πως η δημιουργία του απαιτούσε επτά εβδομάδες εντατικής δουλειάς και «χιλιάδες λήψεις», απορρίπτοντας την ιδέα ότι επρόκειτο για μια «εύκολη λύση με AI».
Παρά τη στήριξη των δημιουργών, η McDonald’s Ολλανδίας αποφάσισε τελικά να αποσύρει το βίντεο στις 9 Δεκεμβρίου. Σε δήλωσή της στο BBC News, η εταιρεία ανέφερε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί ένα «σημαντικό μάθημα» στην προσπάθεια της εταιρείας να εξερευνήσει «την αποτελεσματική χρήση της AI» σε μελλοντικές καμπάνιες.
Η υπόθεση έρχεται σε μια περίοδο που ολοένα και περισσότερες μεγάλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Coca-Cola, πειραματίζονται με γενετική AI για τις εορταστικές καμπάνιες τους. Την ίδια στιγμή, και άλλες φίρμες όπως ο οίκος Valentino έχουν δεχθεί παρόμοια κριτική για «φθηνές» και «τεμπέλικες» υλοποιήσεις AI.