
Εύβοια: «Παναγία Παραβουνιώτισσα» - Τι έφερε την προσάραξη;
Σε μια απρόσμενη εξέλιξη, το φέρι μποτ «Παναγία Παραβουνιώτισσα», το απόγευμα της Τρίτης, βρέθηκε να προσαράζει σε βραχονησίδα του Ευβοϊκού Κόλπου. Το πλοίο, που είχε ξεκινήσει το ταξίδι του από τα Νέα Στύρα με προορισμό την Αγία Μαρίνα, μετέφερε 105 επιβάτες και ένα πλήρωμα εννέα ατόμων, όταν ξαφνικά προσέκρουσε σε ξέρα κοντά στη βραχονησίδα Γλάρος, διακόπτοντας βίαια την πορεία του.
Άμεσα, τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο εκκένωσης, με τη μεταφορά των επιβατών να πραγματοποιείται με τη βοήθεια ιδιωτικών σκαφών, με κατεύθυνση τα Νέα Στύρα. Στην επιχείρηση αυτή συμμετείχαν όχι μόνο ιδιωτικά σκάφη, αλλά και ένα πλωτό ανοιχτής θαλάσσης, καθώς και δύο περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα έντονης κινητοποίησης και αλληλεγγύης.
Παράλληλα, ένας δύτης καταδύθηκε στην περιοχή του συμβάντος για να διερευνήσει την κατάσταση του πλοίου. Σκοπός του ήταν να διαπιστώσει εάν η πρόσκρουση είχε προκαλέσει ρήγμα στο σκάφος και να αξιολογήσει την ασφάλεια της αποκόλλησης και μεταφοράς του στο λιμάνι.
Το πλήρωμα του πλοίου παρέμεινε επί του σκάφους, αναμένοντας την ολοκλήρωση των ελέγχων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλοι οι επιβάτες είχαν απομακρυνθεί με ασφάλεια. Παράλληλα, δόθηκε εντολή για τη διενέργεια έρευνας, με στόχο να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ατύχημα. Ευτυχώς, δεν υπήρξαν αναφορές για τραυματισμούς ή θαλάσσια ρύπανση. Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή ήταν σχετικά καλές, με ανέμους που έπνεαν με ένταση 4-5 μποφόρ, ενώ, σύμφωνα με το Λιμενικό, δεν υπήρχε κλίση στο πλοίο, ούτε εισροή υδάτων.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το συμβάν, εκφράζοντας προβληματισμό για το γεγονός ότι ο πλοίαρχος δεν είχε ενημερώσει έγκαιρα τις αρμόδιες αρχές για την προσάραξη, όπως όφειλε.
Στην ανακοίνωσή του, το Υπουργείο ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διερευνά όλες τις συνθήκες του ατυχήματος, καθώς ο πλοίαρχος δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τις αρμόδιες αρχές για την προσάραξη του πλοίου.»
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το χρονολόγιο των γεγονότων: η ώρα απόπλου από τα Στύρα ήταν 18:30, η ώρα του συμβάντος 18:50, ενώ η πρώτη ενημέρωση προς τον Θάλαμο Επιχειρήσεων έγινε από πολίτη στις 18:51. Το ΕΚΣΕΔ, έπειτα από επίμονες προσπάθειες, κατάφερε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον καπετάνιο στις 19:01. Η ενεργοποίηση του τοπικού σχεδίου έγινε στις 18:58 και στις 19:10 ξεκίνησε η μεταφορά των επιβατών σε ιδιωτικά σκάφη, υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ, καθώς και στο ταχύπλοο τύπου Τέντερ του ΠΑΘ 090. Συνολικά, ενεργοποιήθηκαν πέντε ιδιωτικά σκάφη. Το ΠΛΣ 1081 (Καρύστου) έφτασε στο σημείο στις 19:50, ενώ στις 19:55 κατέπλευσε το Τέντερ του ΠΑΘ 090 και στις 20:00 το ίδιο το ΠΑΘ 090.
Τελικά, όλοι οι επιβαίνοντες μεταφέρθηκαν με ασφάλεια είτε σε ιδιωτικά σκάφη είτε στο ΠΑΘ 090 και οδηγήθηκαν στα Νέα Στύρα. Τι συμπεράσματα άραγε θα βγουν από την έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος;