Τα φανάρια ρύθμισης κυκλοφορίας αποκτούν και 4ο χρώμα – Μια πρόταση που αλλάζει όλα όσα γνωρίζαμε

Έρχονται τα λευκά φανάρια! Πώς θα αλλάξουν οι δρόμοι;

Τεχνολογία
Δημοσιεύθηκε  · 2 λεπτά ανάγνωση

Τα "έξυπνα" οχήματα φέρνουν αλλαγές ακόμα και στα φανάρια ρύθμισης κυκλοφορίας.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας στοχεύουν να προσαρμόσουν την οδική κυκλοφορία στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, όπου τα αυτόνομα οχήματα (AVs) γίνονται όλο και πιο αισθητά.

Το σχέδιο είναι απλό: προσθήκη ενός λευκού φωτεινού σηματοδότη σε διασταυρώσεις για ομαλή και ασφαλή διέλευση.

Ο λευκός χρωματισμός θα συμπληρώσει, όχι θα αντικαταστήσει, τα κόκκινα, πράσινα και πορτοκαλί φώτα. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν με τα φανάρια για να ελέγχουν τη ροή των οχημάτων.

Σύμφωνα με τον Dr. Ali Hajbabaie, επικεφαλής ερευνητή και αναπληρωτή καθηγητή του NC State, για τους "παραδοσιακούς" οδηγούς δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση στον τρόπο οδήγησης.

Το «σχέδιο λευκό φανάρι» προϋποθέτει έναν επαρκή αριθμό αυτόνομων οχημάτων. Η χρήση αυτής της προσέγγισης θα απαιτούσε το 40% έως 50% των οχημάτων στο δρόμο να είναι αυτόνομα.

Όταν αυτά προσεγγίζουν μια διασταύρωση, θα επικοινωνούν ασύρματα με το σύστημα φωτεινής σηματοδότησης και θα ενεργοποιούν το λευκό φως. Σε αυτή τη φάση, τα AVs θα συνεργάζονται για τη διαχείριση της ροής της κυκλοφορίας.

Τα αυτόνομα οχήματα θα αναλαμβάνουν προσωρινά τον έλεγχο της κυκλοφορίας και τα "συμβατικά" θα ακολουθούν τη ροή. Ουσιαστικά, τα αυτόνομα οχήματα θα "συντονίζουν" τη διασταύρωση, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και τις πιθανότητες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

«Αυτό βελτιώνει τον χρόνο ταξιδιού, την αποδοτικότητα των καυσίμων και την ασφάλεια για όλα τα αυτοκίνητα στο δρόμο, όχι μόνο για τα AV», ανέφερε ο Hajbabaie.

Οι ερευνητές υπολογίζουν μειώσεις στις καθυστερήσεις ακόμα και κατά 25%, στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων.

Σύμφωνα με την πρόταση του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, η τεχνολογία υποβάλλεται σε δοκιμές και η υποδομή έχει ήδη δημιουργηθεί. Η ερευνητική ομάδα έχει δηλώσει ότι η πιλοτική εφαρμογή είναι έτοιμη για δοκιμές αρχικά σε ελεγχόμενο περιβάλλον.