
Αθήνα: Νέες επεκτάσεις για το Μετρό σε Ελληνικό, Γλυφάδα και Ίλιον!
Σημαντικές εξελίξεις δρομολογούνται για το Μετρό της Αθήνας, με τις μελέτες για την επέκταση προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Παράλληλα, προχωρούν με ταχείς ρυθμούς τα έργα κατασκευής της Γραμμής 4, με τους δύο μετροπόντικες να διανύουν σημαντική απόσταση στη διάνοιξη των δύο σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή, οι οποίες θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού.
Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, ο μετροπόντικας που κατευθύνεται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό αναμένεται να φτάσει στον προορισμό του προς το τέλος του 2025 ή στις αρχές του 2026. Ο δεύτερος μετροπόντικας, που ξεκίνησε από το Γαλάτσι, υπολογίζεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, δήλωσε ότι άμεση προτεραιότητα είναι η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό της Ανθούπολης στην οδό Θηβών, στο Περιστέρι, μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος.
Ο κ. Κουρέτας ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σε μελλοντική επέκταση η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει μέχρι τις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του προαστιακού. Είναι μία επέκταση που τη διεκδικούν πάρα πολύ οι κάτοικοι των Αχαρνών, του Καματερού και της ευρύτερης περιοχής, με τους τοπικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης να το έχουν βάλει σε άμεση προτεραιότητα. Παράλληλα με την επέκταση προς το Ίλιον προχωρά και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα».
Μετά την επέκταση προς το Ίλιον, η επόμενη άμεση προτεραιότητα, σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, είναι η επέκταση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, όπου υλοποιείται μια μεγάλη αστική ανάπλαση. Οι σχετικές μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει.
Επιπλέον, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις. Η μία γραμμή θα ξεκινά από το Γουδή, θα διασχίζει τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα φτάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια, ενώ η δεύτερη θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα φτάνει σχεδόν έως την Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας. Έχουν ξεκινήσει επίσης μελέτες για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του Μετρό.
Όσον αφορά στον χρονικό ορίζοντα αυτών των έργων, ο κ. Κουρέτας εκτίμησε ότι ορισμένα θα χρειαστούν από πέντε έως και δέκα χρόνια, ενώ κάποια άλλα ίσως και περισσότερο.
«Τα έργα του Μετρό είναι δύσκολα, σύνθετα, πολύπλοκα και απαιτούν πολλά στάδια μελετών μέχρι να φθάσουμε να τα συμβασιοποιήσουμε», εξήγησε ο ίδιος, τονίζοντας την ανάγκη για καλές μελέτες, αποτελεσματική επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν.
Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν την ανάγκη ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, με έμφαση στην Αθήνα, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα.